Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

maandag, november 26

pay it forward


Ik las er over op het blog van Judith en vond het zo'n leuk idee dat ik besloot mee te doen en me opgaf bij Petrouchka.
Wat houdt het precies in. Het idee is gebaseerd op de film 'pay it forward'. Hierin bedenkt een jongetje voor een project van maatschappijleer een soort van doe goed kettingbrief. Hij doet iets goeds voor 3 andere mensen en die 3 doen op hun beurt ieder weer iets goed voor 3 andere, enzovoort, enzovoort.
Ik zoek via mijn weblog 3 mensen die met mij mee willen doen. Voor deze 3 personen zal ik iets maken. Het enige wat je nu nodig hebt is een eigen blog, zodat je deze 'ketting 'kunt laten doorgaan en ook moet je natuurlijk bereid zijn voor 3 personen iets te maken en op te sturen.
Het is een soort van kettingbrief maar dan anders. Je doet iets leuks voor iemand anders, zonder er zelf iets voor terug te verwachten.

De eerste 3 mensen die een berichtje (met emailadres of weblog) achterlaten dat ze mee willen doen krijgen van mij een eigengemaakt klein kadootje. Wat dat is zal een verassing zijn. Als je aangeeft mee te willen doen dan beloof je zelf ook weer iets te maken voor 3 andere.

Dus, wie doet er met mij mee?


Gelukkig zijn we allemaal hier in huis aan de beterende hand. Hoewel van de week oudste zoon nog best wel ziek is geweest. Van kinds af aan heeft hij erge last van eczeem en dinsdagochtend riep hij mij met een zielig stemmetje boven 'hij had zo een jeuk, of ik even wilde krabben en smeren'. Als hij last heeft van eczeem smeren we er hormonenzalf op. Ik ben hier eiegenlijk helemaal niet voor, maar het is het enige dat helpt. Na lang aanmodderen met van alles en nogwat kwamen we toch steeds weer op de hormonenzalf uit. Maar ik smeer alleen als het heel erg is. Meestal zijn het dan wat plekjes en als we die insmeren zijn ze snel weer over. Maar die ochtend zat zijn hele rug en borst onder. Het zag zo raar rood en dik, het leek eerlijk gezegd niet op eczeem. Ik durfde dit dan ook niet in te smeren (zo een groot huidoppervlak) en heb de huisarts gebeld. Die constateerde netelroos en jammer genoeg was hier weing aan te doen. Smeren met een jeukstillend zalfje en een tabletje Aerius (deze heeft hij altijd al voor de jeuk bij de eczeem). Ik de loop van de dag leek het beter te gaan maar s'avonds werd het steeds erger, het zal nu ook op zijn armen, benen, in zijn gezicht echt op zijn hele lijf. Bij de dokterspost een ander medicijn opgehaald en mentholgel. Hij had echt vreselijke jeuk, de hele nacht heeft hij tussen manlief en mij ingeslapen (nu hebben wij een groot bed maar met zijn drietjes is het toch ietwat krap). Ik had me al voorgenomen om woensdagochtend de dokter maar weer te bellen, maar toen we opstonden was alles weg, zo raar. Wel fijn natuurlijk. Nu maar hopen dat het éénmalig iets is geweest.

Van het weekeind heb ik een baby mutsje gemaakt. Tijdens het breien had ik er een hard hoofd in, zo een raar model. Kon me niet voorstellen dat het goed ging. Maar toen ik hem in elkaar had gezet was het toch echt een muts. Nu maar hopen dat hij past. Het is een patroontje van drops.
Zo een leuke site van garnstudio ik haal hier veel patroontjes weg. eerst kwam ik niet goed uit hun patronen. Niet dat die moeilijk zijn, maar ik wist af en toe niet wat ze precies bedoelde. Maar nu ik vaker iets van hun gemaakt heb, ben ik eraan gewoon geraakt.

Met mijn spencer/vestje gaat het ook goed. Ik heb het achterpand af en de maat lijkt goed. Nu nog de 2 voorpanden.

2 Comments:

At 26 november, 2007 21:50, Blogger MoniqueB. said...

Odette, beterschap (nog) voor je zoon. Wat een ellende!
Gelukkig gaat het beter, maar je bent er, volgens mij, meteen even helemaal af.

Ik ben eerlijk gezegd al bezig (niet belangeloos eerlijk gezegd) maar ik ben nu bezig met mijn 2e sjaal voor iemand anders.
Ik ken het idee, maar eerlijk gezegd: nu even niet. Sorry.
Wel: VEEL SUCCES!

 
At 27 november, 2007 09:41, Anonymous Anoniem said...

Ach wat naar voor je zoon, ik hoop dat hij er snel van af is.

Ik vind je idee heel erg leuk maar ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment ook veel te veel te doen heb, ik moet nog 2 IJslandse truien voor iemand (gelukkig voor een vergoeding) breien en heb nog het één en ander af te maken.

Wat voor soort projecten zit je aan te denken? Iets breien? Is het echt een kleinigheid of toch wat groters? Of is iedereen er vrij in om te maken wat ze wil? Ga je gewoon iets maken of ga je je eerst verdiepen in iemands interesses en voorkeur?

Ik zeg niet meteen nee, maar misschien is het goed als je nog iets duidelijker de 'regels' aangeeft.

 

Een reactie posten

<< Home