Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

woensdag, september 19

niks zo veranderlijk als de mens


Ik ben de lontwol links op de foto aan het spinnen. Deze wol heb ik al een jaar terug eens geverfd maar verder dan 1 bolletje spinnen ben ik niet gekomen. Achteraf misschien maar goed ook, want de draad is voor wat ik er nu van wil maken een beetje te dun. Ik had de best wel dun gesponnen draad navajo getwijnt en het resultaat werd een draad voor ongeveer pen 3. Nu heb ik besloten dat ik eigenlijk die mohair er wel bij wil verwerken en een iets dikkere draad wil. Dus ik ga nu die drie draden ietsje dikker spinnen en dan samen met 1 draad mohair tot een 4 draads garen twijnen.
Die naar ik hoop uitkomt op een draad voor naald 5.

Gisteren een flinke pluk mohair verwerkt. Zo op de klos lijkt het nog niet veel, maar ik ben er toch een tijdje mee bezig geweest gistermiddag.

Vanochtend kwam er niet veel van spinnen want ik heb een jarige vandaag. Mijn middelste is vandaag 11 jaar geworden.
Normaal gaan mijn kinderen op de fiets naar shool en komen ze alleen naar huis. Vind het ook veel fijner om te fietsen dan met de auto te gaan. Ik sta er van te kijken hoeveel kinderen elke dag met de auto worden gebracht terwijl die dichterbij school wonen. Maar vanochtend heb ik ze gebracht met de auto, want ik zag me zelf niet met een mand vol chips, een trommel koekjes en een kind (oppaskindje) achterop de fiets naar school fietsen (zonder kind achterop was ik trouwesn wel gewoon gan fietsen). Daarna ben ik gelijk doorgereden naar het winkelcentrum voor taart, lekkers en het gekozen eten voor vanavond - zelfgemaakte pizza.
Maar nu moet ik ze strakjes natuurlijk ook weer ophalen. Nu hoeft dat niet echt, maar de jarige job vond het wel leuk als ik hem ook weer kwam ophalen.

Misschien als de kinderen vanmiddag lekker aan het spelen zijn dat ik nog eventjes mijn wiel pak. Hij staat in de woonkamer dus ik hoef er alleen maar achter/voor te gaan zitten. Ik heb weer helemaal de smaak van het spinnen te pakken. Moest me gisteren echt dwingen om te stoppen zo lekker ging ik.

7 Comments:

At 19 september, 2007 16:52, Blogger Tijm said...

Van harte met je kind!!

 
At 19 september, 2007 20:51, Anonymous Anoniem said...

Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je kind.

Mooie kleur heeft je wol.

 
At 19 september, 2007 21:02, Anonymous Anoniem said...

ook van mij hartelijk gefeliciteerd! jouw kind is niet de enige, ik deel deze dag al jaren mijn verjaardag met mijn beste vriendin, mijn schoonzus, en sinds een tijdje ook met de dochter van een vriendin. toch een beetje bijzonder, zo'n feestdag met z'n allen.

enne... mooie wol trouwens!

 
At 20 september, 2007 07:10, Blogger Marion B. said...

hei odette,

gefeliciteerd met je kind en ik hoop dat het een gezellige dag was.
wat ben je met yummie kleurtjes aan het spinnen, ik ben reuze nieuwschierig neem je het de 10' mee? veel plezier op de landelijke dag ( ik zal aan jullie denken als ik hard aan het werk ben, snif)
groetjes marion.

 
At 20 september, 2007 20:30, Blogger MoniqueB. said...

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je middelste!

Hartstikke fijn dat spinnen weer lekker gaat, het lijkt idd niet veel, maar omdat de draad zo mooi dun is, duurt het veel langer eer die een dikke kluwen geeft. Mooie kleuren, wat ga je er mee maken?

 
At 21 september, 2007 18:12, Blogger Jenneke said...

Gefeliciteerd met je kind! Wat een prachtige wol! Hoop dat het een beetje uitkomt als verwacht met de mohair erbij. Heb jij wel eens met mohair gewerkt? Ik nog niet. Ben erg benieuwd naar het resultaat!

 
At 21 september, 2007 23:36, Blogger Irma said...

Gefeliciteerd . maar ook: het valt niet mee om dikker te spinnen als je dundundun gewend bent. Als de wol goed voorbereid is (dus niet uit de lok) dan lukt het enigszins, maar anders ga ik meteen weer dun spinnen. Ik ben nu aan het oefenen op een draad voor naalden 7. Keimoeilijk om die regelmatig te krijgen. Dan is sokkenwol maken makkelijker

 

Een reactie posten

<< Home