Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

maandag, november 19

ziekenboeg

Bleeh de hele week ziek geweest. Niet echtziekziek maar meer nietlekkerziek wat ik altijd veel erger vind. Als je echt goed ziek bent kruip je in je bed en laat je de boel de boel en na een paar dagen ben je weer beter. Bij nietlekkerziek loop je zo te kwakkelen en duurt het altijd veel langer voor je weer boven jan bent.
Twee weken terug was middelste zoon de hele tijd aan het proesten, niezen en snotteren en opeens begon mij neus ook te kriebelen, mijn keel te prikken en niet lang daarna was ik enorm aan het hoesten.
Na het weekeinde voelde in me helemaal niet lekker en het gekke was ik had me daar een pijn in mij benen. Net boven de knie, kon haast de trap niet meer op of af.
Gelukkig zijn mijn kinderen al wat groter en konden ze alleen naar school, want ik was niet in staat om te fietsen.
Net toen ik dacht nu wordt het te gek ik ga morgen naar de dokter, ging het beter. Vandaag ben ik nog wat hoesterig maar voel me niet meer zo hangerig.
Maar we zijn hier in huis nog niet klaar. Dochterlief had het vrijdag zo koud en wilde niet eens spelen met een vriendinnetje, manlief voelde zich van het weekeinde ook helemaal niet lekker en oudste zoon klinkt een beetje schor.
Ik wil vrieskou en sneeuw dan gaat het vast wat beter met ons.
Een voordeel ik kan nu lekker zonder excuus een hele zak dropjes leeg eten. Want die zijn goed voor de keel.

Wel lekker veel zitten breien. Alles wel weer uitgehaald.... Ik wilde een soort van spencer vestje breien. Dit patroon, keurig een proefje gemaak en mijn steken kwamen overeen met de stekenverhouding van het patroon. Het juiste aantal steken opgezet voor maatje M.
Maar wat schertst mijn verbazing halverwege het rugpand hield ik het even voor (oke het is wel het rugpand, maar dat is in je uppie moeilijk te doen) en te klein. Het is altijd moeilijk te zien maar het was of te klein of net pas.

Dus maar opnieuw begonnen met een iets dikkere naald. Zo op het oog lijkt het iets groter en als ik meet met de cm is het ook groter. Nog een stukje verder breien en dan hou ik het voor me.

Ook heb ik een allerschattigst sjaaltje gemaakt voor mijn moeder. Geen sjaal voor buiten als het koud is maar een sjaaltje voor binnenshuis bij een trui met een beetje wijde hals. Heb alleen geen foto gemaakt, zal dat van de week nog even doen. Het sjaaltje is gemaakt van sokkenwol (fabel van drops). Had de bolletjes een tijdje terug al weer gekocht om sokken van te maken en het was precies de kleur voor bij haar trui. Ik heb gebreid met een dubbele draad waardoor het een leuk gemeleerd geheel is geworden.

Ondanks dat er dit jaar geen kind van mij meer in sinterklaas geloofd staat er toch weer een sinterklaas tafel. Nu nog wat kaaltjes maar in de loop van de week zetten de kinderen er van alles bij waardoor het een gezellig geheel wordt.
Dit jaar voor het eerst geen pakjesavond maar suprises. De jongens wilde dat erg graag en ook dochterlief was enthousiast toen haar verzekerd was dat we haar zouden helpen. Vooral het gedicht zit haar een beetje dwars.
Maar de lootjes zijn getrokken en we zijn allemaal hard aan het nadenken wat Sint en Piet dit jaar zullen schenken.
Ze worden groot want schoentjes zetten doen we (in overleg) ook niet meer, maar ik vind het vullen van de schoentjes altijd zo leuk, dus er zal best wel iets inkomen deze weken.

6 Comments:

At 19 november, 2007 12:27, Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk sinterklaastafel. Bij mij zijn ze inmiddels allemaal uit huis, dus dan is de gezamenlijke voorpret echt voorbij. Had nog even de neiging om een letter bij mijn jongste (woont hier niet ver vandaan) aan de deur te gaan hangen, maar het is toch net te ver rijden voor zoiets. We hebben wel lootjes getrokken.
Ik heb ook vaak dat ik een proeflapje brei en alles precies utreken en dan komt het toch niet goed uit. Kennelijk brei je zo'n klein lapje dan toch anders.
Beterschap allemaal.

 
At 21 november, 2007 13:48, Blogger MoniqueB. said...

Ook al een Sint tafel. Hier niet.
Wat een domper van de trui, gelukkig was je nog niet zo ver.

beterschap voor jou en je gezin.

Hier nog 1 kindje die gelooft in de sint. Nog een jaar of 3 dan hebben we dat gehad.
Op naar de kerst! ahhaahahaha.

 
At 22 november, 2007 11:24, Blogger atelierlemlem said...

Wat een enige sinterklaastafel! Ooit wil ik dit ook nog eens gaan maken...

 
At 23 november, 2007 08:50, Anonymous Anoniem said...

Leuk de boot van Sinterklaas en zo en dan binnenkort de suprises maken
Ik verheug mij er zelf ook altijd zo op.Vervelend zo die kwakkelgriep in je gezinnetje, maar inderdaad een goed excuus om een zkje muntdrop of katjes op te eten.




Veel beterschap en sneeuw gewenst,

Blommetje

 
At 23 november, 2007 17:56, Anonymous Anoniem said...

O, die sinterklaastafel is mooi zeg!
Vervelend dat je je niet lekker voelde en dan ook nog de rest van het gezin. Ik hoop dat jullie snel weer zijn opgeknapt.

 
At 26 november, 2007 09:13, Blogger Judith said...

Hoi Odette,

Als je mee wilt doen met de PIF-aktie, Lizet zoekt nog een 'recruit'.

http://www.alicejean.blogspot.com/

Doeg,
Judith

 

Een reactie posten

<< Home