Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

vrijdag, november 2

druk weekeinde

Zo heb je tijden niks en dan opeens alles tegelijkertijd. Het begint vanavond al dan hebben we een feestje op de school van onze kinderen ter ere van het 10-jarige bestaan van de school, morgen de snb-dag in Rotterdag, en zondagavond (eigenlijk zondagmiddag al) een uitje naar Palazzo in Amsterdam.
Hartstikke leuk natuurlijk allemaal, maar voor het goede een beetje te veel in één weekeinde.

Maar ik heb wel zin in het weekeinde. Morgen ga ik met een vriendin naar de snb en we gaan met de trein. Ik heb zo een kortingskaart bij het kruidvat gekocht een tijdje terug en dat scheeld enorm in de prijs. Houden we lekker geld over voor ander leuke dingen. Ben zelf niet zo een supertreinreiziger (ga meestal met de auto) maar het leek me wel leuk, kan ik lekker breien onderweg en ben ik helemaal in de breistemming als we in Rotterdam aankomen. Ik hoorde alleen wilde verhalen over werk aan het spoor en omleidingen dus ik hou mijn hart vast, als het maar goed gaat.


Op het breifront weinig nieuws ben nog steeds met de pinwheel bezig en het zit nu als een onoverzichtelijk prop op de rondbreinaald. Ik ben voorbij de armsgaten met het voorpand bezig dus het schiet op. Maar de toeren zijn nu zo lang. Er staan ruim 500 steken op de naald, dus even snel een toertje afbreien zit er niet meer in. Aan de pinwheel voor dochterlief heb ik nog niet zo veel gedaan.
Ik heb de naald die ik had gekocht voor haar vest in gebruik genomen voor de omslagdoek/stola die ik van de week heb opgezet en hoop deze zondag af te hebben. Dus die gaat mee morgen naar Rotterdam. Het is van sokkenwol, hier heb ik ooit een kone van 1 kilo van gekocht (ik heb ook nog zo een kone grijs, oranje/rood en camelbruin), tijdens het breien lijkt de wol hard en stug maar na het wassen (of stomen) is de wol heerlijk zacht.

Manlief is ook druk voor mij in de weer geweest. Hij heeft mijn spinnewiel electrisch gemaakt. Ik had toch nog steeds last van heup met trappen op het wiel. De trapper aan de linkerkant gaat wel iets beter, maar ik heb het gevoel dat ik dan een beetje ongecontroleerd aan het trappen ben. Ik had dus besloten om een dubbeltrapper te kopen, maar ja welk merk en voor welke prijs. Vond het aan de ene kant zonde van het geld omdat mijn wiel het goed doet. Ik ben er verder heel tevreden over. Toen ik manlief om raad vroeg kwam hij op het idee om een dubbel traps te maken van mij wiel. Terwijl hij aan het passen en meten is komt hij op het idee om een electrisch wiel te maken. Dit is het resultaat: Het is nog niet helemaal af, manlieft miste nog een onderdeel. Er moet nl nog een aandrijving van het motortje naar de klos opkomen. Maar ik kan dan en electrisch (zowel rechtsom als linksom) spinnen met een traploze versnelling en gewoon met het voetje trappen. Ik ben er enorm mee in mijn sas. Aan de linkerkant (bij mijn voet) zit een paniekknop die ik in geval van 'ojee help' kan instrappen en dan stopt alles.

6 Comments:

At 02 november, 2007 12:32, Anonymous Anoniem said...

Geniaal, die man van jou!

Ik dub ook zo over wel of niet een nieuw spinnewiel kopen. Ik wil graag een dubbeltrapper. Ik spin nu op de oude Louët van mijn moeder, kan eventueel haar huidige DT krijgen als zij een nieuwe koopt (binnen nu en een half jaar ws). Maar ja, daar spint zij al jaaaaaaren op en die wordt wel wat minder (maakt steeds meer lawaai). Maar ja, wat een uitgave hè? En de wielen die mijn interesse hebben, kom ik tweedehands nooit tegen (of tegen bijna-nieuw-prijs). En dus dub ik nog maar even door.

Doeg,
Judith

 
At 02 november, 2007 17:28, Blogger Jenneke said...

Geniaal, die man van je.

Ik heb al erg veel zin in morgen. De trein komt om 08.00 in Uitgeest aan en ik zal 'm proberen te halen.

 
At 04 november, 2007 07:40, Anonymous Anoniem said...

Wat een goed idee voor je spinnewiel. Ik hoop dat het goed werkt.
Je hebt inderdaad een druk weekend zeg. Veel plezier!!

 
At 04 november, 2007 09:44, Blogger MoniqueB. said...

Hoi Odette.
Het was erg leuk je te zien, veels te kort, eigenlijk alleen bij de Japans breien w.s..
Jammer dat het zo snel voorbij was.

Ik ben met alpaca maar aan een half pinwheel begonnen... Ben erg benieuwd naar het eindresultaat van jou.
Groetjes!

 
At 15 juli, 2008 17:06, Anonymous Anoniem said...

hoi

Ik zag dat u een elektrisch spinnenwiel hebt.
Ik ben schaapsherder van beroep en pas begonnen met spinnen.
Nu heb ik ook een poging gedaan om een elektrisch spinnenwiel te maken,maar het voetje loopt steeds warm,en er komt te veel slag in de draad.
Misschien kunt u mij helpen.


Gr john j.sterb@zonnet.nl

 
At 30 april, 2011 16:40, Anonymous Anoniem said...

Hallo,
Ik heb al jaren een electrisch spinnewiel. Heel simpel, van een naaimachine motor. Hoef je ook niet meer te trappen, eenvoudig het pedaal intrappen en daarmee kun je ook de snelheid regelen.
groetjes, Baukje

 

Een reactie posten

<< Home