Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

woensdag, september 26

de NIO

Aangezien mijn jongens beide in groep 8 zitten krijgen ze vandaag de NIO toets. Reuze spannend allemaal. Zonen waren helemaal niet nerveus moeders wel.
Deze test is een soort van inteligentietest en geeft een index van het IQ. Ook wordt er een soort van test afgenomen om de motivatie en interesse te meten. Aan het begin van volgend jaar moet er een schoolkeuze voor het voorgezet onderwijs worden gemaakt. Zonen hebben nog geen idee wat ze willen worden (ach ze zijn ook nog maar 11 en 12 jaar), alhoewel de middelste wel 'iets' technisch wil gaan doen .... nog lekker vaag maar het geeft in iedergeval een idee.

Gisteren een roosje gebreit van zelfgeverfde en gesponnen wol om als herkennigsteken van de doornroosjes op te spelden of om te hangen as zaterdag op de landelijk spindag.
Ik vind het een beetje op een roos van Jericho lijken

We hadden echt mazzel met weer afgelopen weekeinde: zaterdag een bbq bij de buren (enorm gezellig) en zondag de verjaardag van middelste zoon (ook heel gezellig). Heerlijk in de tuin kunnen zitten zondagmiddag en zelf het zonnescherm uitgezet en de parasol opgezet zo zonnig was het. Na dat mooie weer van het weekeinde had ik verwacht/gehoopt dat we een mooi herfst zouden krijgen, maar niks is minder waar. De afgelopen dagen ben ik zo vreselijke natgeregende...iedere keer als ik de deur uitga stortregend het. Ook nu valt het water met bakken uit de lucht, zelfs mijn regenjas begint te protesteren en te lekken op de naden.
Als je er niet uit hoeft is het wel gezellig die regen, maar niet op de fiets.

3 Comments:

At 27 september, 2007 20:30, Blogger MoniqueB. said...

Wat een leuke naam voor jullie spingroep!
Mijn zoon heeft niet zo'n Nio gehad, wel de verplichte Cito.... Hij zit net op het vmbo-t en ik zeur nu iedere dag of hij zijn huiswerk al gemaakt heeft.... grrr.
Wanneer krijg je de uitslag?
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van de middelste zoon.

Persoonlijk vind ik natregenen niet leuk, maar motregen is het ergste wat er is. Dat waait zo in je ogen.

 
At 27 september, 2007 22:37, Anonymous Anoniem said...

Dit is het tweede roosje dat ik vanavond tegen kom!! Leuk!!

NIO toets?? Nooit van gehoord. Is dit weer iets nieuws?
Terwijl ik dit tik klettert de regen tegen het zolderraam!:-)

 
At 29 september, 2007 15:35, Anonymous Anoniem said...

Mooi roosje.
Die test ken ik ook nog niet.

 

Een reactie posten

<< Home