Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

vrijdag, december 8

gezellig

Nu had ik hier een mooie foto van onze vanmiddag versierde kerstboom willen plaatsen, kan blogger niet aan mijn verzoek voldoen. Het is te druk of zo iets.
Voor sinterklaas vind ik het nog niet kunnen al die kerstversiering, maar zo gauw als de goede man weer is vertrokken krijg ik de kriebels en zin in een kerstboom.
Aangezien we een neppert hebben is die op ieder gewenst moment van zolder te pakken.
Het versieren van de boom en de kamer nam alles bij elkaar toch wel 3 uurtjes in beslag, maar we hebben nu zoveel lichtjes dat we de gewonen verlichting uit kunnen laten.

Toen we nog me z'n tweetjes waren (manlief en ik) hadden we zilverkleurige versiering en witte lichtjes. Toen de kinderen kwamen, hingen er steeds meer gekleurde dingen en van die houten figuurtjes in de boom. Ook allemaal eigen maaksel kregen een plaatsje. Maar dit jaar vond de oudste dat we al die houten figuurtjes maar niet moesten ophangen, die waren zo kinderachting vond hij. Hij wilde ze er het liefste helemaal niet in hebben, maar als het dan toch moest hing hij ze wel aan de achterkant. En ik wilde nog wel zelf dingen met ze knippen en plakken.....
Maargelukkig vond hij dat wel weer leuk. Ach hij is ook nog maar 11 jaar. Het lijkt al heel wat (hij vind zich zelf in iedergeval al heel wat), maar het is nog een ukkie.

Ik ben voor me zelf een vestje aan het breien op de breimachine (fijnbreier). En snel dat het gaat, ik heb vanmiddag een hele mouw gemaakt. Het is eigenlijk al de tweede maar die eerste heb ik weer uitgehaald, ik had een rekenfoutje gemaakt met het omreken van het patroon. Als het een beetje meezit heb ik na het weekeinde een vest af.