Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

maandag, november 13

Weer lekker warm

Ik had plannen genoeg dit weekeinde, ik wilde gaan spinnen, breien (uitzoeken hoe dubbelbreiwerk gaat) en lekker lezen. Maar ik zag mijn geest al dwalen toen manlief zaterdagochtend best wel lang wegbleef na een bezoek aan de fietsenmaker en thuis kwam met cv buizen en een tas vol ander klein spul.
Zo een 7 jaar geleden hebben wij de garage bij de woonkamer getrokken en daar de eetkamer van gemaakt. Ideaal, alleen de verwarming deed het niet optimaal. Je moest de CV in de woonkamer bijna helemaal dichtdraaien anders werd die in de eetkamer niet warm. En dan nog bleef het een beetje onbehagelijk in de eetkamer. Van de zomer hadden we al eens de CV buizen tussen de woon- een eetkamer doorgeblazen in de veronderstelling dat er misschien een verstopping zat. Maar dat bleek jammer genoeg toen het wat kouder werd niet het geval.
Dit weekeinde hebben we de CV leiding die vanaf zolder door 2 slaapkamers lopen naar de woonkamer vervangen door een 22mm (was 15mm) buis en het stukje naar de eetkamer zit nu niet meer mooi weggewerkt in het plafond maar loopt nu langs de muur.

Het was een heidens karwei, we zijn 2 volle dagen bezig geweest. Kinderen hebben St.Maarten alleen moeten lopen en ik rende tussen de deur en de bovenverdieping heen en weer om open te doen voor zingende buurtkindertjes.
Maar al het werk is niet voor niets geweest want de CV in de eetkamer wordt nu heerlijk warm terwijl die in de woonkamer open en (dus ook warm) kan blijven.
De hele ochtend aan het stofzuigen, dweilen en afstoffen geweest. Klussen geeft altijd zo een troep. Maar nu is het dan ook weer lekker fris en schoon achter en onder de cv's en kastjes.

Wel heb ik een heel klein beetje gesponnen zaterdagochtend voor dat manlief thuis kwam, de grijze bol is 2draads getwijnd en de rest moet nog. Het moet iets worden om iets anders in te doen.

Vestje van dochterlief schiet niet op, ik heb bijna de hele mouw uitgehaald. Ik schoot lekker op ik had al 40cm mouw, toen ik opeens bedacht dat ik het hele patroontje was vergeten. Op 11 cm hoogte had ik daarmee moeten beginnen. Eerst nog even getwijfeld om het zo te laten, maar toen toch maar uitgehaald. Nu heb ik weer 11cm mouw, snif.
Ik heb zo een hekel uit uithalen, het is ook zo een rotwoord. Frogging klinkt zoveel leuker, het is natuurlijk hetzelfde. To rip back klinkt ook weer minder gezellig.
Het patroontje is een soort klein kabeltje over 2x2 steken. Kabelnaaldje ligt klaar dus misschien vanmiddag er aan beginnen. Uit een knippie van lente 2003.