Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

donderdag, november 30

gevonden



Ik heb het dingetje gevonden, lag natuurlijk gewoon in het kastje ernaast. Zie hier de foto's van mijn gekregen bol van de magische wol bol ruil. De kleur van de lap is wel een echte knal kleur, maar de stof is lekker zacht. Misschien had de gever iets anders in gedachte, maar ik wil van de wol een tas(je) breien en dan voeren met de lap stof. In het ook gekregen accessoires boekje staat een leuke. De thee is gezoet met zoethout en erg lekker.....


Ook ben ik HOERA geslaagd voor 5-12. Door nog wat bladeren in het speelgoed boekje en advies van de jongens ben ik eruit.

Onze kinderen zitten op een jena plan school en volgend jaar gaat dochterlief naar de bovenbouw (groep 6-7-8) en dan doen ze aan suprises en gaan ze heel anders om met het hele sinterklaasgebeuren. Het is dan ook de bedoeling dat je verteld heb aan je kind hoe het allemaal in elkaar steekt.
Aan de ene kant wel jammer, want het heeft wel iets dat stiekem verstoppen en gesmoes, maar aan de andere kant geeft het wel meer rust. Zowel voor mij als voor de kinderen. Dochterlief loopt al dagen met buikpijn rond en is niet te genieten. Iets wat ik herken van de middelste, twee jaar terug was die precies zo.

Mijn eerste echte navajo getwijde bol. Het is een bolletje van 80 gram en ik heb nog heel wat te gaan. De kleur is het echt iets roder. Navajo twijen heb ik al vaker geprobeerd maar het werd iedere keer niet helemaal wat ik ervan verwachte. Ik kreeg allemaal van die rare verdikkingen erin, niet mooi. Maar nu kreeg ik laatst een goede uitleg en is het gelukt. Voor het goede zou er iets meer twist in moeten, maar ik heb al een klein stukje gebreid en het lijkt me zo wel goed.
Wat ik fout deed was je moet je hand voor het knoopje houden zodat daar niet al twist in komt voor dat je de lus erdoor hebt gehaald (zo kreeg ik die rare verdikkingen). En mijn lus moest langer, dat is mooier.

Zo nu eerst de jongens helpen met hun suprises.

3 Comments:

At 30 november, 2006 20:23, Anonymous Anoniem said...

;-)) misschien de andere bol ook nog even opbreien en een tas met voering klinkt mooi, gr magic pal

 
At 01 december, 2006 06:56, Blogger Tijm said...

Leuk idee voor het materiaal ban de magische bol.

En dochter het maar in de zomervertellen, dan kan ze wat meer afstand nemen Ik vertelde altijd dat Sinterklaas wel bestaat, maar dat hij lang geleden heeft geleefd. Omdat het zo'n goed mens was, wilden de mensen zijn daden en gedrag blijven herdenken als goed voorbeeld voor ons allemaal.Daarom vieren we nog elk jaar Sinterklaas.
Zo komt het niet zo hard aan en het is eigenlijk ook hoe het inelkaar zit.

 
At 01 december, 2006 08:05, Blogger odette said...

Dat is wat wij ook aan de jongens hebben verteld. Want we gaan het zeker nog wel vieren de komende jaren maar dan gewoon wat minder.

 

Een reactie posten

<< Home