Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

maandag, november 27

wip is fo


Groene sjaaltje is af. Hij is leuk geworden, misschien een beetje kort (wol was op) maar niet te kort. Lekker warm ook, had hem net om op de fiets.... puf puf. Het is ook nog een winter natuurlijk.

Hij is gemaakt van ecru merino en zelfgeverfde mohair. Zelf gesponnen en getwijnt en daarna met een dubbele draad gebreid. Het patroon stond op het blog van the yarnharlot. Het is een reuze simpel patroon.
Zet op 26 steken (Om de sjaal breder of smaller te maken 4 steken meer of 4 steken minder opzetten)

Naald 1: * 2 st recht, 1 steek recht in de achterkant van de volgende steek insteken (gedraaide steek), 1 steek averechts* herhaal vanaf * tot je 2 steken over hebt, deze brei je recht.

Deze naald herhaal je alsmaar tot je sjaal lang genoeg is. Of als net als bij mij je garen op is. Een heerlijk warm dikkig sjaaltje die aan beide kanten leuk is.

Ik vind het altijd er moeilijk om een leuk patroontje te vinden voor een sjaal. Nou ja patroontjes zat natuurlijk, maar meestal zijn die maar aan 1 kant mooi de andere kant is dan echt de achterkant. Vooral met ajour is het vaak zo.

Ik heb nog ongeveer 2 ons mohair liggen (rood met oranje geverfd) Misschien dat ik dit ga twijnen met een paarse draad. Lijkt me wel een mooie combinatie. En daar dan een mobius van. Maar ook in de scarf style staat iets leuks met kabels en aan beide kanten leuk. En aangezien ik nu helemaal in de kabels ben door het vestje van dochterlief, lijkt dat me ook wel wat. Misschien een mobius met kabels!!!!!

3 Comments:

At 27 november, 2006 14:36, Blogger Tijm said...

Dat wil ik zien: een Moebius met kabels!!!

 
At 27 november, 2006 18:14, Blogger Unknown said...

Mooi sjaaltje! En inderdaad: een moebius met kabels...lijkt me de ultieme uitdaging....!

 
At 27 november, 2006 23:16, Anonymous Anoniem said...

Leuke sjaal door het mooie garen!Ik had 'm bij Yarnharlot ook gezien en vind 'm zo leuk omdat je een zelfde voor en achterkant hebt.

 

Een reactie posten

<< Home