Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

maandag, november 20

Rotterdam

Zaterdag was het zo ver de 1st landelijke snb dag. Ik was al vroeg op pad om 8:00 ging ik van huis om Ester en Marjolijn op te halen.
Nog voor 10 uur waren we al in Rotterdam. Mooi op tijd voor eerst een kopje koffie. Minpuntje 2 euro voor een bekertje koffie vind ik best wel duur. Ik ben op zo een moment nog erg van de omrekenige (dat is dus 4 gulden en 40 cent - daar koop je een heel pak voor).

Ik heb een hoop mensen gezien en een hoop mensen gemist (ik heb je gezien Tijm - ja toch rode jas? maar je ging eerder uit de workshop en ik heb je daarna niet meer gezien). Het geheel was verspreid over meerdere zalen en zodoende kon je mensen vreselijk mislopen, maar ook 10x tegenkomen.
Ik had nog wel een mooie broche/naamplaatje gemaakt maar ben deze helemaal vergeten op te spelden. En ik ben niet iemand om zomaar iemand (lees een vreemde) aan te spreken, want ik herkende sommige mensen wel maar wist helemaal niet of ze mij wel zouden kennen. Dat is weer het nadeel van internet.

Maar ik heb me prima vermaakt, mooi wit wolletje gekocht om zelf te verven en een vestje van te maken. Maar nu zit ik te denken om het gewoon wit te laten.

Een oude handwerken zonder grenzen gekocht, altijd leuk. Vind het van die mooie bladen. De oude zijn wel een beetje gedateerd, maar blijven leuk om te lezen.

Ook een toerenteller voor om je nek van Clover. Die kleine dingetjes voor achterop de breipen en ik steeds kwijt. Zondag gelijk in gebruik genomen, ik heb er de hele dag mee om mijn nek gezeten. Waar ik al bang voor was gebeurde; onder het avond eten had ik hem nog om.
De kabeltjes voor het vestje van dochterlief schieten op. Er stond een foutje in het patroon, het leken helemaal geen kabeltjes als ik het patroon volgde. Toen heb ik zelf iets uitgeschreven en nu lijkt het op het voorbeeld. Maar zodoende heb ik wel al bijna 2 mouwen gebreid en ben ik nog maar op de helft.

Ben al een stuk verder dan bovenstaande foto, het begint nu ergens op de lijken. Hieronder het patroon.

1 Comments:

At 20 november, 2006 19:08, Blogger Tijm said...

Ja rode jas, dat was ik!!!
Ik liep er wat eerder uit omdat ik maar zo weinig tijd tussen de workshops had en haast niet kon shoppen.
Jammer dat je niet op mensen toe durfte te stappen. Je hebt gelijk je weet niet of ze jou wel kennen ,maar dat maakt niks uit. Ze zijn allemaal vriendelijk en vinden het vast fijn om te horen dat jij ze wel kent! Dus internet is niet een nadeel, wij moeten alleen leren er mee om te gaan en de lef hebben elkaar wel aan het jasje te trekken (deed Jozé bij mij!).
Nou ben ik dus heeeeel benieuwd wie jij was!

 

Een reactie posten

<< Home