Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

dinsdag, november 28

blogjes

Zo even mijn links bijgewerkt met de blogjes die ik lees/volg. Er stonden er nog maar 2 terwijl ik er veel meer volg. Lijkt me handig, nu kan ik ook via mijn eigen blogje naar mijn favorieten blogjes.
Ze staan er nog niet allemaal want de links staan zo een beetje overal en nergens op de PC. Ik zit nu op (achter/voor) de PC van manlief en daar staan heel andere favorieten dan op mijn eigen laptop. Maar ja deze stond al aan en dat is wel zo makkelijk.
Wat ik nu nog zoek en ik weet dat het bestaat want ik heb het laatst ergens gelezen; is een dingetjes dat aangeeft wanneer er een verandering is in de opgeven blogjes.
Zodat je gelijk gericht naar het veranderde blogje kan gaan. Scheelt een hoop tijd, want het kost me toch een hoop tijd dat gePc.
Maar het is zo leuk om allerei ideetjes op te doen, maar het nadeel is weer dat ik hierdoor minder tijd heb om al die ideetjes uit te voeren. Ik doe het natuurlijk ook zelf, wat ik (jammergenoeg) niet kan veranderen is het feit dat het huishouden zo enorm veel tijd opslokt. Nu ben ik niet zo een superhuisvrouw dus het valt nog mee. Maar toch neem alleen al de was. Ieder dag draait bij ons de wasmaschine minstens 1 keer. Nu is dat wassen het probleem niet, dat gaat bijna vanzelf maar dat strijken....
Ik hang alles zo netjes mogelijk op zodat ik zo min mogelijk hoef te strijken. De strijkplank en bout zijn naar zolder verhuisd, daar waar de wasmaschine en droger staan (ik heb een echt washok, helemaal voor mij alleen....zucht), zodat ik alles gelijk kan strijken als het droog is. Dus een systeem heb ik wel.
Vroeger toen de kinderen nog klein waren had ik voor alles een vaste dag en dat werkte best wel goed. Maar dat is een beetje aan het verloffen gegaan. Alleen de (grote) boodschappen hebben nog hun eigen dagje; de vrijdagochtend.
Ik weet niet hoe, maar opeens waren mijn vaste dagen weg. Misschien moet ik daar maar weer eens mee gaan beginnen.
Zo en nu ga ik even stofzuigen boven, want strakjes moet ik naar de tandarts; ik heb nl kiespijn. En daarna heb ik vast geen zin meer in de stofzuiger.

5 Comments:

At 28 november, 2006 13:32, Blogger Tijm said...

Wat lees ik nou, heb jij al een maand last van je nek?? Dat is veel te lang.Al bij de dokter geweest?? Of fysio??
Zullen we dan samen ziek zijn?

Over dat handige gedoe met de blogs: kijk een paar posten geleden van mij eens na, daar staat iets over Bloglines, die aangeeft welke blogs (nadat je ze ingevoerd hebt) vernieuwd zijn. Eeen comment gaf aan dat het ook via google kan (zal nakijken wie dat was).

En huishouden kost veel tijd, hoe zou het zijn om het wat meer te deligeren naar man en kids?
Succes en jij nu met een boek op de bank, breien is ook goed!!!!

 
At 28 november, 2006 13:39, Blogger Tijm said...

http://breisels.web-log.nl/

hier staat over dat programma bij google

 
At 28 november, 2006 22:17, Anonymous Anoniem said...

Bij www.bloglines.com kun je alle links van weblogs die je wil volgen invoeren.
Het scheelt echt veel tijd!
Strijk jij?
Niemand begrijpt dat ik niet strijk zonder dat we er allemaal verfrommeld bijlopen. Ik heb een man die overhemden draagt: niet te droog centrifugeren, goed uitslaan en op een hanger laten drogen. En als het dan nog niet goed is strijkt hij zelf. Mazzeltje.
Bij het kopen van kleren let ik er ook op hoe het gestreken moet worden. Soms koop ik het dan niet! Haha wat een onderwerp!

 
At 28 november, 2006 23:12, Blogger Unknown said...

Door allerlei wisselingen in huisman en huisvrouwschap is het hier zo langzamerhand een huishouden van Jan Steen. En dan bij jou: een keer per dag de was?! Geweldig! Jij bent echt goed! Hier moeten zo langzamerhand die twee poetsende dames van de tv eens langs komen....
En verder: dank je wel dat je naar me gelinkt hebt, ik voel me echt vereerd!

 
At 29 november, 2006 12:15, Blogger José said...

Haha, strijktijd in Blogland! Ik zal mijn links ook eens even bijwerken, want jij staat er bij mij nog niet bij. Zelf geregeld klikken op mijn linkslijstje vind ik leuk, ik heb een heel snelle verbinding en zie dus snel of ik iets nieuws tegenkom of meteen weer kan doorklikken. Ik schrijf niet in op Bloglines, dan word ik ook niet tussendoor nieuwsgierig gemaakt door berichten over nieuwe berichten, maar kan ik fijn verder strijken ;-)
Die schoonmaakdames zouden hier ook hun hart kunnen ophalen, maar ze mogen niet binnen, want ze brengen altijd een camerateam mee!

 

Een reactie posten

<< Home