Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

woensdag, november 8

breicafe

Iedere eerste woensdag van de maand ga ik naar Alkmaar om met de groep van snb Alkmaar (tante trui) gezellig samen te breien en natuurlijk te kletsen. We breien dan in het atelier van Alja Spaan atelier 9en40. Ik vind het iedere keer weer erg gezellig. Want breien is dan wel vreselijk leuk, samen breien is nog veel leuker. Ik vind het wel jammer dat het niet iedere 2 weken is.
Ik heb ook zo een zin in de Snb dag in Rotterdam over 10 dagen. Ik heb me opgegeven voor het schaduwbreien. Dat lijkt me erg leuk om te leren.

Ook de naaimachine heb ik weer voor de dag gehaald. Laatst een leuk stofje gekocht, maar natuurlijk geen garen erbij genomen. Ik heb een hele doos vol met klosjes in allerlei kleuren en was overtuigd dat de goede kleur garen er vast wel bij zou zitten. En inderdaad ik had de juiste kleur oranje/bruin maar het was toch wel zo een klein klosje dat ik er alsnog uitmoest om een nieuw klosje te kopen. Maar het rokje word leuk.
Het wordt voor dochterlief, zoons willen niks zelfgemaakts. Wel sokken, sloffen of een sjaal, maar geen kleding. Toen ze heel klein waren maakte ik wel allerlei kleding voor ze, maar nu ze groot zijn (tenslotte al 11 en 10 jaar) willen ze dat niet meer. Ze mopperen wel af en toe dat ik alleen maar dingen voor hun zus maak en nooit eens iets voor hun, maar als ik dan vraag wat ze willen dan weten ze het niet. Op dochterlief kan ik me uitleven, zij vind (tot nu toe) alles leuk wat ik maak.

Groene sjaaltje schiet op, ik ben alleen bang dat ik niet genoeg gesponnen wol/mohair heb. Maar gelukkig heb ik nog een hele pluk zelfde kleur geverfde mohair liggen dus dat eerst maar spinnen/twijnen en dan kan ik weer verder breien. Het wordt ook echt weer voor een sjaaltje.

1 Comments:

At 08 november, 2006 23:04, Blogger Tijm said...

Zie ik je dara bij het schaduwbreien.Daar doe ik ook aan mee!!

 

Een reactie posten

<< Home