Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

dinsdag, oktober 31

fo en lappenmand

De shrug voor dochterlief is geen WIP meer maar een FO.Ze is er ook erg blij mee. Het was een heel makkelijk patroon, ook en mouwen waren eigenlijk heel simpel. Ik heb ze alleen niet rond gebreid volgens het patroon, maar 2 mouwen tegelijk op 2 naalden. Zo wist ik zeker dat ze even lang werden.
Het volgende vestje voor dochterlief ga ik proberen om op de breimachine te maken. Eerst eens kijken of de wol dun genoeg is, want ik brei op een fijbreier.
En ze wil helemaal geen muts, dus hoef ik er ook niet aan te beginnen.

Jammer genoeg is de mobius weer een mooie bol wol geworden, de mobius was helemaal niet leuk geworden. Hij was te smal voor om mijn schouders en te breed voor alleen om de nek. Ook vond ik het niet leuk dat je zo de averechtse kant aan een kant van de mobius ziet. Ik ga er zeker nog een keer eentje maken maar dan met een reversible patroontje. Van deze bol ga ik nu een recht sjaaltje maken, met een patroontje dat leuk is aan beide kanten. Van het weekeinde heb ik een donker groene jas gekocht en ik denk dat de sjaal er vast leuk bij zal staan.
Verder op de planning staat de clapotis van knitty. Volgens mij heeft iedereen hem al gemaakt. Ik weet nog niet met wat voor een wol ik hem zal maken. Zeker iets groens voor bij bovenstaande jas.

Vrijdag ga ik naar de kreadoe om als vrijwilliger te breien op de stand van Lambert Groot. Lijkt me wel leuk. Ik heb vroeger wel eens vaker op de Kreadoe mensen bij bepaalde stands zien zitten en vond dat altijd wel grappig. Vrijdag zit ik er zelf. Ik zat te twijfelen of ik met de auto of met de trein zal gaan. Ik ben nl niet zo een liefhebber van met de trein. Maar zo in de ochtendspits zal het best wel druk zijn bij Utrecht, dus ik ga met de trein.

Dochterlief is nu ziek thuis. Voor haar niet zo leuk, ze heeft buikpijn. Voor mij wel gezellig....Straks lekker samen met een kopje thee voor haar en een kopje koffie voor mij op de bank met een dikke plak ontbijtkoek.