Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

zaterdag, november 4

kreadoe

Gisteren de hele dag op de kreadoe geweest om te breien met Snb bij de kraam van Wolhandel de Groot. Het was erg leuk om een aantal andere snb uit ander plaatsen te ontmoeten. Ik ben bijna de hele dag bezig geweest met de Knifty knitter, dat is een soort langwerpig punnik plankje (in diverse maten en ook in het rond) zie hier en hier (speciaal voor Anita) een uitleg. Waarmee je recht, rond en dubbel kan breien/punniken. Je kan er sjaals of zelf kleding mee maken. Ik zelf vond het een beetje omslag iets, gewoon breien gaat sneller lijkt mij. Maar het idee om er een tasje van te maken vond ik wel erg leuk en de sjaal werd lekker dik een soort pattentsteek. Het is weer eens iets anders en vooral voor kinderen vast erg leuk.
In de eerste instatie leek het me niet vermoeiend de hele dag op een stoel zitten en lekker breien, maar ik was s'avonds toch best wel moe. Honderd keer zeg je hetzelfde tegen de bezoekers en de lucht in de hal van de kreadoe was erg droog.

Ik ben wel even de beurs over geweest, maar niet iets gekocht (goed hè). Over 2 weken op op de snb dag in Rotterdam zal ik me misschien niet zo goed kunnen inhouden.
Ik wel iets leuks meegenomen. 2 bolletjes sprinkles King Cole yarn (groen/geel/wit), lijkt wel een soort badstof. Dat moet een beer worden. Zo leuk...
Maar de beer moet even wachten eerst wil ik een paar dingen afmaken. Sjaaltje afmaken, de lonten afspinnen voor mijn vestje. Het overslagvestje voor dochterlief maken, en opeens een leuk idee voor een overslagvestje voor mezelf. Plannen genoeg, nu nog de tijd.....

2 Comments:

At 06 november, 2006 01:19, Blogger Unknown said...

Punniken, breiraam, enzovoorts... Een keertje proberen en dat is het dan wel... Ik heb ook nog een breivork, ook erg leuk, maar het wordt pas echt wat als je gaat breien.Gewoon op breinaalden...!

Leuke nieuwe breilog! Heb je meteen maar even gelinkt op mijn weblog....

 
At 06 november, 2006 07:33, Blogger Tijm said...

Ha een nieuw blog! Of heb ik wat gemist.
Leuk dat je ook komt naar de SnBdag en dat stukje kaas lijkt me een goed middel om herkenbaar te zijn maar dna gebreid.

 

Een reactie posten

<< Home