Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

dinsdag, januari 27

na regen komt zonneschijn

Gelukkig zijn we weer allemaal aan de beterende hand. Dochterlief is echt heel ziek geweest, maar nu ook weer naar school. Ze ziet wel nog wat pipjes en bleek, maar dat komt vanzelf wel weer goed. Toen iedereen zo ziek was leek het wel een eewigheid te duren tot er iemand zich weer wat beter voelde en gelukkig ben ik niet ziek geworden.

Van het weekeinde hadden manlief en ik een uitje met collega's van zijn werk. Eerst bowlen en daarna lekker uit eten. Ik kon wel merken dat ik ook geen 18 meer ben (en natuurlijk al die zieke heeft me ookgeen goed gedaan). We lagen pas om half 4 in bed en om 7 uur moest ik er al weer uit om met de oudste mee te gaan naar een badminton competitie westrijd (ik moest het groepje deze keer rijden naar Amsterdam). Ohhhh wat was ik moe. Om 2 uur waren we weer thuis en ik ben zo op de bank in slaap gevallen. Vroeger had ik totaal geen moeite met laat naar bed en vroeg op, maar de laatste jaren kan ik er niet zo goed meer tegen.

Ik heb me voorgenomen om geen grote dingen meer te breien, ik ga niet meer aan een vest of trui beginnen. Ik zie allerlei leuke dingen, sla dan wol in maar ik maak het nooit af. Vroeger had ik daar ook al problemen mee. Ik had dan 2 mouwen, 1 achterpand en een half voorpand af en dan had ik er of geen zin meer in of het seizoen was vooebij. Meestal maakte mij moeder het dan af maar die heeft artrose en kan niet zo goed meer breien.

Ik ben eens door mijn voorraad wol gegaan om te kijken wat ik allemaal eigenlijk in huis had. Op zolder kwam ik ook een aantal ufo's tegen: 2 vesten, 1 soort van spencer, 1 poncho, 2 truien, 1 vest en 1 trui voor dochter. Aangezien ik niet echt meer van plan was om die dingen af te maken heb ik ze uitgehaald, de dingen voor mijn dochter waren toch al te klein.

Ik ga nu alleen nog maar kleine dingen (sokken, sjaals, mutsen) en leuke dingen (knuffels enzo) breien. En misschien iets van een zomertopje haken.

Van de week voor dochter een sok af van regia softy: 1 sok uit 1 bolletje. Omdat ik niet wist of ik het wel ging redden met 50 gram heb ik de sok vanaf de teen gebreid.

Ook 1 sok voor mijn moeder af. Deze sok is gewoon vanaf de boord, ik heb nl een bolletje van 150 gram.

Ook heb ik laatst een lekker sjaaltje voor mij zelf gebreid. Zo een klein dingetje voor net dat beetje extra warmte. Ik had al vaker van deze sjaaltje gemaakt naar een patroon van drops, maar dit is de eerste voor mij zelf. Ik heb hem gemaakt van fabel sokkenwol, uit nog geen 50 gram.

4 Comments:

At 27 januari, 2009 12:23, Anonymous Anoniem said...

Hihi, ik begrijp volkomen wat je bedoelt met die ufo's. Ik heb er zelf zo ook een heleboel liggen. Ik maak nu ook alleen nog maar kleine leuke dingen.
De sokken zien er goed uit!

 
At 27 januari, 2009 14:33, Blogger Marion B. said...

Je bent wel lekker bezig zo. Heerlijk he, om gewoon zo'n beslissing te nemen en de boel op te heffen.
Veel plezier met je sokken, leuk randje trouwens die blauwe sok.

 
At 28 januari, 2009 10:49, Anonymous Anoniem said...

Koester je lekker in dit zonnetje met dat prachtige sjaaltje voor wat extra warmte.

 
At 03 februari, 2009 12:41, Blogger Jenneke said...

Hey Odette, Leuk om je weer terug te zien in Blogland. Ruimt wel lekker op, al die ufo's de deur uit. Sommige dingen zijn het nu eenmaal niet helemaal.

groetjes

 

Een reactie posten

<< Home