Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

vrijdag, april 4

tijd geleden

Beetje last gehad van een writers block denk ik. Het is er gewoon niet van gekomen om te bloggen. Zowieso weinig gecomputerd de laatste tijd.

Eind februari zijn we heerlijk wezen skieen in de italiaanse dolomieten. We hadden prachtig weer, zon, zon en nog eens zon. Je zag zelfs mensen zonder jas op de latten.
Al die zon deed de sneeuw natuurlijk niet echt goed en aan het einde van onze vakantie piepte om sommige plekken de grassprietjes door de sneeuw.
Maar gelukkig voor de vakantiegangers na ons viel er de dag voor dat wij naar huis gingen weer sneeuw.
Ik heb nog nooit zo veel geskied als in deze vakantie, de kindern worden groter en sneller. Echt ik kon ze niet meer bijhouden. Verleden jaar ging dochterlief nog niet zo snel, maar dit jaar kon ik ook haar niet meer bijhouden.

Erg aan het haken geweest. Van die ergonomische haaknaalden gekocht. Wel een beetje prijzig als je bedenkt dat je voor 0,50 cent bij de action naalden kan kopen, maar ze haken echt heel prettig.
Ben nu ook een beetje aan het stoeien met amigurumi figuurtjes.


Vestje voor dochterlief gehaakt naar een patroon van drops. Nu heeft mijn dochter met haar 9 jaar natuurlijk geen volwassen maat (het is een heel klein grietje, zelfs xs zou haar nog te groot zijn). Maar op de
hobbydoos had iemand iets heel grappigs gedaan. Gewoon de volwassen maat maar dan ipv de opgegeven haaknaald nummer 6 een kleine haaknaald gebruikt. Natuurlijk ook het garen aanpassen. Ik heb voor het vestje haaknaald nummer 3.5 gebruikt.


Voor mij zelf een tuniek aan het haken. Alleen die blauwe strepen laat ik weg, die vind ik echt niet bij passen. Aangezien ik nog tot een beginner hoor op haakgebied gaat het allemaal niet zo snel.

Ook weer een beetje aan het spinnen, mijn elektrische wiel spint als een trein.

Onze zaterdagen zitten een beetje vol met sport van mijn kinderen. De oudste badminton, de jongste op de circus school en sinds een paar maanden zit de middelste op honkbal. Erorm leuk natuurlijk maar de honkbal-wedstrijden worden niet alleen thuis gespeeld (op het sportveld hier 10 minuten vandaan) maar ook uit. Vorige week zijn we naar Purmerend geweest. Niet echt ver, maar je bent toch snel een halve dag zoet met 1 wedstrijd.
Over een paar maanden gaat de oudste competitie spelen met badminton, gelukkig zijn die wedstrijden op zondag.
Maar zolang zij er lol in hebben vind ik alles best. Ik neem wel een handwerkje mee voor langs de lijn.

Klepperdeklepper.... ik hoor de brievenbus en als ik ga kijken zie ik dat de nieuwe handwerken zonder grenzen op de mat ligt. Snel pc uit en lekker met een bakkie en de hzg in het zonnetje.

3 Comments:

At 04 april, 2008 20:49, Blogger Marion B. said...

He Odette, gelukkig, je bent er weer. ik zat al een paar dagen te bedenken je maar eens een mailtje te sturen om te vragen hoe het met je ging.
Tot de volgende spingroep-dag.
Marion.

 
At 05 april, 2008 10:10, Anonymous Anoniem said...

Leuk dat je er weer bent.

 
At 06 april, 2008 16:14, Anonymous Anoniem said...

Fijn om weer eens een logje van je te lezen.

 

Een reactie posten

<< Home