Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

donderdag, april 24

a sucker for frogging

Niet helemaal tevreden over de gehaakte tuniek. Het patroontje/het steekje zag er leuk uit en haakte lekker. Maar het geheel werd een beetje....tja zwaar is waarschijnlijk het juiste woord.
Toen ik ging kijken naar het garen dat ze opgeven bij het patroon zag ik dat dat acryl was. Nu lijkt me dat helemaal niks voor een zomers kledingstuk maar het is natuurlijk veel minder zwaar dan katoen.
De grote kone is dus weer de grote kone die hij was. Misschien is iets van viscose een alternatief.

Maar eerst moeten de sokken voor de verassingsok van de sokkenwok af. 30 mei moeten ze op de post. Lukt me makkelijk.... heb de eerste sok al een tijdje af en van de tweede hoef ik alleen nog maar de teen. Ben best wel tevreden over het resultaat (kan nog geen foto plaatsten want het is tenslotte en verassingsok) zijn lekker zomerse sokken geworden. Ook het kadootje dat ik erbij bedacht had is bijna klaar.

Verder heb ik voor 2 verjaardagen van klasgenootjes van oudste iets amigurumie achtigs gehaakt. Voor het ene meisje een popje om een knijper en voor de andere jarige job een potje, hier gaat het verjaardags kadootje (geld) in.

Zo leuk die amigurumi figuurtjes. Die boekjes zijn zo vreselijk leuk en ondanks dat het allemaal japans is zijn de schema´s goed te volgen.

Verder ben ik helemaal verdiept in de laatste Stephen King (Duma) een lekker dik boek van meer dan 620 bladzijdes. Jammer genoeg ben ik al ruim over de helft. Ik heb echt alles gelezen van deze schrijven en blijf hem fantastisch vinden.

5 Comments:

At 24 april, 2008 17:31, Blogger Marion B. said...

hoi odette,
wat een leuke manier om geld te geven, staan die patroontjes op een website of heb je daar een boekje van?
jammer van die cone katoen, misschien wil je, om die cone toch te gebruiken, leren weven......
groetjes en tot de volgende keer, marion.

 
At 25 april, 2008 09:47, Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldig idee: een popje om een knijper. Dat houd ik in mijn achterhoofd

 
At 26 april, 2008 08:53, Anonymous Anoniem said...

Och wat jammer van het haakwerk. Het kan inderdaad zoveel verschil maken wat voor materiaal je gebruikt.

Leuke kadootjes.

 
At 29 april, 2008 13:44, Anonymous Anoniem said...

Hoi Odette,
Ik zag dat je mijn amuguramis had bekeken bij Hobbydoos. Leuke weblog heb je. Ik kom vast nog wel eens langs. Je schrijft over ergonomische haaknaalden. Hoe zien ze eruit en haken ze fijner dan gewone? Mijn vingers gaan n.l. van het haken nogal opspelen.
Groeten, Margje

 
At 30 april, 2008 23:21, Blogger MoniqueB. said...

Ze zijn idd leuk en snel te maken.
Ik heb er ook eens een gemaakt; had alleen het verkeerde garen (te veel kleur) gebruikt.
Die van jou is een dotteke!

 

Een reactie posten

<< Home