Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

vrijdag, januari 11

nieuw jaar

Hoewel het jaar alweer 11 dagen oud is, wil ik toch iedereen een goed 2008 wensen met veel brei en haak plezier.

Heerlijk 2 weekjes vakantie gehad, manlief was net als de kinderen 2 weken vrij en we hebben ons prima vermaakt. In de eerste week een neefje te logeren gehad en in de tweede week waren we 5 dagen naar bungalowpark de Katjeskelder in Oosterhout. altijd leuk een weekje ertussenuit.

In die 5 dagen heb ik 1 sok gebreid. Oudste zoon wilde wel weer een paar sokken, hij heeft zelf de wolgeverfd en het patroontje-steekje uitgekozen.

Mijn pinwheel heb ik uitgehaald. Hoewel ik het nog steeds in prachtig vest vind denk ik dat het niet echt voor mij geschikt is. Aangezien ik niet zo groot ben en het vest wel wat lang vond ik het niet leuk staan. Het was niet ik....
Ik had het nog niet af maar was wel al aardig ver. Nu zijn het weer allemaal mooie bolletjes. Ik ben al weer aan een ander vest begonnen. Een simpel overslag vestje uit het M+M wolpost creaties boek 2006-2007. Heb alleen nog maar de boordjes en een deel van de mouwen af.

Mijn grijze vestje is bijna af. Ik moet de zijkanten aan elkaar zetten en dan een boordje rondom opnemen. Ik ben dit een beetje aan het uitstellen omdat ik weet hoe belangrijk zo een boordje is voor de afwerking van het geheel.

De afgelopen weken weinig gecomputerd het is er gewoon niet van gekomen. Als ik de hele dag alleen thuis ben kruip ik vaker af en toe achter de pc, maar nu met man en kinderen thuis kwam het er niet van. Nu hebben we ook wel veel dingen gedaan tijdens deye vakantie. We zijn wezen skieen in een indoor skibaan in spaarnwoude, hebben gezwommen. In het winkelcentrum stond een kunstijsbaan (wel met echt ijs) en daar hebben we bijna dagenlijk even op geschaatst.

Wel veel gebreid, eerst nog een flink stuk aan het pinwheel (de mouwen om goed te kunnen passen), maar toen toch besloten om het uit te halen. Verder een vestje voor dochter patroon van drops. Gebruik alleen ander garen, maar vond het model wel leuk. Gewoon een lekker gewoon vest.


Sloffen gehaakt voor mijn moeder, er moet alleen nog latex onder gesmeerd.

Verder heb ik weer wat zitten spinnen, allerlei restjes verwerkt.

Bij de hzg hadden ze vlak voor de kerst een aktie. Je kon een mailtje sturen en kans maken op wolpakketten en boekjes. Nu ging ik natuurlijk voor de mooie wolpakketten, maar ik won het boekje tokens of love van Erica Uten. Echt een heel schattig boekje, met leuke patroontjes voor een quaker pinball of pinwheel. Gelijk op zoek gegaan naar 1mm naaldjes (het moet eigenlijk op 0,8 maar dat vond ik echt te dun; 1mm klinkt wat dikker) maar dat viel nog niet mee. Uiteindelijk bij venne colocot geslaagd. Het is wel wennen die smalle naaldjes en dunne draad..... wat een gepriegel. Heb ook nog maar een paar toertjes gebreid, maar met steeds één toertje komt het ook af.

6 Comments:

At 12 januari, 2008 11:51, Anonymous Anoniem said...

Jij ook natuurlijk een kleurrijk en kreatief jaar. Wat leuk dat je zoon zelf zij wol verft!! De sok is mooi geworden en zet er warm uit. Jij bent al de tweede die een pinwheel uithaalt. Het patroon lijkt kennelijk leuker dan het is.

 
At 13 januari, 2008 10:30, Anonymous Anoniem said...

Ook nog een gelukkig en creatief jaar voor jou.

Ik heb dat ook vaak hoor dat het computeren even blijft liggen. Het klinkt of je een leuke vakantie hebt gehad, ook belangrijk toch.

Wat een leuke dingen laat je allemaal zien. En wat goed dat je een prijsje hebt gewonnen. Ik had er even niet meer aan gedacht en was toen te laat om nog mee te doen.

 
At 13 januari, 2008 23:59, Blogger Unknown said...

Oh wat leuk weer een blogje van je te lezen! Bij mijn SnBgroep heeft ook iedereen problemen met de pinwheel. Heb er zelf een gemaakt, maar om nou te zeggen dat ie lekker zit, of dat ie lekker valt....Niet dus, maar hij blijft spectaculair....(dus ik haal m maar niet uit)

En ik wou dat ik zo slim was geweest om aan die wedstrijd van HzG mee te doen....Wat een heel erg leuk kado heb je gewonnen! Gefeliciteerd!

 
At 16 januari, 2008 16:24, Blogger Marion B. said...

hoi odette,

wat leuk dat je zoon zoveel belangstelling heeft voor jouw (en zijn) textiel. die van mij zegt op school als hij weer eens een sok kwijt is met gym: 'o dat geeft niks hoor mijn moeder is toch klerenmaker'
groetjes en jammer van je pinwheel.
marion.

 
At 18 januari, 2008 11:47, Blogger jenlon said...

Hoi Odette,
Ik vind die sloffen echt hartstikke leuk en vast ook snel klaar. En latex eronder smeren? Wat gebruik je dan precies?
Ik ben reuze benieuwd. Zou ze zelf ook wel willem maken.
Groetjes,
Ilona
(jenlon van hobbydoos)

 
At 20 januari, 2008 20:03, Blogger MoniqueB. said...

Jij ook een heel creatief en gelukkig nieuwjaar.
Ik heb nog weinig mensen gehoord/gezien, die uiteindelijk blij waren met hun pinwheel.
Wat een mooi boekje, ik heb zoiets in borduren in zwartwit, geloof ik.
Mooie sok. Is de tweede al gauw af???
Mooie actieve vakantie. Ik denk dat je een winters gevoel over houd aan het schaatsten. Meer dan mij in elk geval. Ook al liep ik iedere dag buiten met de post. hahahaha.

 

Een reactie posten

<< Home