Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

donderdag, januari 24

dat viel mee

De kraak behandeling van afgelopen dinsdag viel enorm mee. Wel vond ik het erg moeilijk om me te ontspannen tijdens de behandeling (ik wist nu namelijk wat er komen ging). Weer ging ik met een heerlijk gevoel naar huis en had nu gelukkig maar weinig napijn. De volgende afspraken zijn al weer gemaakt.

Heerlijk zitten breien aan het vestje van dochterlief. Dit is inderdaad niet het vestje naar een patroon van garnstudio waar ik eerder mee bezig was. Terwijl ik daar lekker mee aan het breien was, kwam dochterlief opeens met een vestje aanzetten dat ik een 2 jaar terug eens voor haar heb gemaakt. Of ik nog wist dat dat haar lievelingvest was maar dat hij niet meer paste en of ik die niet weer kon maken???

Dus het breiwerk wat ik al had maar weer uitgehaald en opgezet voor het overslag vestje. Het gaat lekker snel op pen 4, het is een simpel patroonjes. Het achterpand is bijna klaar. Nog een paar toertjes en dan kan ik afkanten. Lijkt een beetje smalletjes maar dat komt omdat de zijkanten een beetje omkrullen naar binnen.

Dit is het patroon dat ik toendertijd heb gebruikt. Nu brei ik gewoon het oude vestje met een paar aanpassingen na.

Het rode vestje heb ik gemaakt van ongeveer 200 gram acryl (dochter kan niet tegen wol, alleen tegen katoen of acryl). Aangezien ze niet echt veel dikker is geworder maar vooral in de lengte is gegroeid hoeft het nieuwe vestje niet veel breder maar alleen langer. Dus ik zal niet veel meer garen nodig hebben. De bollen heb ik verleden jaar alweer gekocht bij de wibra voor 1 euro per stuk.

2 Comments:

At 27 januari, 2008 08:17, Anonymous Anoniem said...

Grappig dat je dochter naar je toe komt met het vestje. En heerlijk natuurlijk dat ze het vestje zo waardeert.

Succes met de kraakbehandelingen!

 
At 27 januari, 2008 15:51, Blogger Marion B. said...

brrr, odette,
als je inderdaad weet wat je te wachten staat.......
maar het heeft kennelijk effect, dat moet dan dus enige troost bieden.
sterkte, marion.

 

Een reactie posten

<< Home