Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

maandag, september 17

pfff

Dit is wat er over is van het vest voor dochterlief. Ik had alles al gebreid (2 mouwen, voorpanden en achterpand) maar het paste haar niet. Was zo raar groot geworden (ik kon het bijna aan). Dus ik heb alles uitgehaald en alleen de mouwen bewaard, die paste goed......

Zo dat schiet lekker op wat betreft de UFO's. Vond het wel een beetje sneu voor dochterlief dus ben gelijk aan een ander vestje voor haar begonnen . Patroon van garnstudio: Al één voorpand af in dit tempo is het vestje snel klaar: Alleen geen 3/4 mouwen gemaakt maar iets kortere.

Vond het zulk druilerig weer van de week dat ik de zomer seizoentafel maar heb opgeruimd en een herftstafel heb gemaakt.
De kastanjes moeten nog een beetje drogen en dan kunnen ze erbij. Vorig jaar ging ik nog met ze mee zoeken, nu hebben ze dat alleen gedaan....ze worden groot.

En nu iets leuks.... Ik ga de pinwheel breien. Als een soort van knitalong samen met een stel andere van de sokkenwok. Nu nog bedenken van welke wol ik het ga maken. Ik heb mooie witte liggen deze zou ik kunnen verven of ik koop nieuwe wol. Ben er nog niet helemaal uit. Mijn voorkeur gaat uit naar het zelfverven. Dat vind ik altijd zo leuk om te doen.

Van de week een punnikmachientje (zo eentje met zwengeltje waaraan je alleen maar hoeft te draaien) gekocht en oudste zoon is er gelijk mee aan de slag gegaan. Hij heeft gelijk 2 (halve) bolletjes opgepunnikt en deze ga ik voor em aan elkaar zetten zodat het een vloerkleedje wordt.
Wordt best wel leuk denk ik zo. De andere twee willen er ook wel eentje.

2 Comments:

At 17 september, 2007 20:17, Anonymous Anoniem said...

O, wat jammer van het vestje. Maar het nieuwe vestje ziet er ook leuk uit.
Mooie herfsttafel heb je gemaakt, gezellige tijd vind ik de herfst altijd.
De pinwheel heb ik ook weleens aan gedacht om te gaan breien, ik benieuwd hoe die van jou wordt.
Dat gaat lekker snel met zo'n punnikmachientje!

 
At 18 september, 2007 06:52, Blogger Tijm said...

Mooie dingen allemaal!!
Handig hé, een punnik-automaat!
EN wat een mooie breiwerken.

 

Een reactie posten

<< Home