Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

woensdag, juni 27

Een tijdje terug heb ik baby sokjes gemaakt en iemand vroeg mij welk patroon dat was.
Het zijn gewoon de babysokjes van wolhalla (die blauw met witte) maar dan heb ik het boordje opengelaten en in de laatste toer van het boordje een toer gaatjes gemaakt.
Hier een gehaakt of gedraaid koortje doorheen. En voila een paar baby sokjes.

Wat een weer .... het lijkt wel herfst. Ik ben gisteren 2 keer tot op mijn hemd natgeregend, ik heb er nu helemaal pijn in mijn nek en rug van. Mijn waterdichte jas bleek niet zo waterdicht meer te zijn. Dus later op de dag maar mijn regenjas aangedaan, had ik dus eerder moeten doen. Vandaag ziet het er zonniger uit, maar volgens mij is het nog best wel frisjes. Nou ja als het maar niet zo regend, ik heb daar zo een hekel aan.

Ben druk met mijn magicsok bezig, jaywalkers ben ik aan het breien. Wat een makkelijk patroontje en het geeft zo een leuk golvend boordje. De wol is 100% merino, ben reuze benieuwd hoe dat zich zal houden, of het niet snel zal slijten of lubberen. Je hoort tenslotte altijd dat het het beste is als er iets van polyamide zit. Maar dit is zo een geliefd sokkenwolletje dat het zal wel meevallen.

Ben nog wat dingentjes tegengekomen in mijn bol, een fleurige beren kaart, nog een zakje eier wolverf. En ik heb het gene dat zo lekker ruikt gevonden, een geurzakje. Staat nu in de wc. Ook een soort van applicatie (althans ik denk dat dat het is). Ik geloof dat ik nu alles was buiten het kistje zit gevonden heb (met een beetje extra peuterhulp van kindervingertjes). Strakjes maar weer lekker verder breien. De wol breit mooi op in kleurige streepjes.
Oudste zoon had al iets van: he dat is een mooie kleur worden vast sokken voor mij...
Nu heeft hij bijna de zelfde maat als ik heb dus we zien wel hoe de maat uitvalt.
Voorlopig ben ik ze voor mijzelf aan het breien.

4 Comments:

At 27 juni, 2007 18:48, Anonymous Anoniem said...

lekker voor jezelf houden ;-)

 
At 28 juni, 2007 07:16, Anonymous Anoniem said...

fotos!!!!!!!
Petrouchka

 
At 03 juli, 2007 00:07, Blogger Jenneke said...

Ik zou ze ook lekker voor mezelf houden! Helaas kan ik woensdag niet naar het alternatieve breicafe. Het is namelijk kermis hier en dat betekent dat ik woensdag in beschonken toestand het dorp onveilig ga maken.

 
At 03 juli, 2007 23:12, Anonymous Anoniem said...

Ondanks de 'herfst' vermaak jij prima!!

 

Een reactie posten

<< Home