Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

zaterdag, juli 7

time flies...

when you're having fun. Nou ja de afgelopen week vloog inderdaad voorbij, maar lol had ik niet. Ik was ziek, echt snotterdesnot verkouden. Verleden week zaterdag was er in de ochtend nog niks met me aan de hand. S'middags en s'avonds vierde we de verjaardag van oudste zoon en dochter en opeens zo ergens halverwege de avond tijdens de koffie had ik opeens keelpijn.
Nu ben ik wel vaker verkouden maar zo als van de week ben ik in tijden niet geweest. Enorm slecht geslapen (hoesterdehoest de hele nacht) waardoor ik me de volgende dag nog beroerder voelde. Donderdag was ik zelfs mijn stem kwijt.
Bovendien had ik een drukke week, het was de laaste schoolweek voor mijn kinderen en ik had al eerder toegezegd dat ik met wat dingen zou helpen. Zal je altijd zien, maar ik ben aan de beterende hand. Nu het weer nog en ik krijg vanzelf een vakantie gevoel.

Op brei/haak/spin gebied niet zoveel nieuws. Ik wilde mohair gaan spinnen maar moest dit eerst nog kaarden en ik kon me daar van de week niet toe zetten.

Ik heb een beetje aan mijn magic sok zitten breien en heb omdat ik dat moeilijke afwikkelen even niet zo goed kon hebben van de week de bol wol afgewikkeld.
In het kistje zat zoals ik al meende te zien 2 strengtjes zelfgesponnen wol, echt heel mooi. Verder kwam ik tegen een doosje met kraaltjes, stukje zeep en een dromenvanger. Dit alles zat in en om een houten kistje - een soort van kijkkastje. Zie al mogelijkheden voor een leuk seizoentafel tafereel.

En omdat het de laatste schoolweek was heeft dochterlief op school getrakteerd (ze is volgende week zaterdag pas jarig) op versierde zoenen. Een aantal jaar geleden heb ik eens een minicursus snoepgoed versieren gedaan. Ondanks dat ik van de week niet zo een zin in had om er veel meer van te maken is het toch een leuke traktatie geworden.

9 Comments:

At 07 juli, 2007 17:15, Blogger Gawy said...

Bluhh,, echt onprettig om je zo ziek te voelen. Ik ken het, ben ook ziek, zelfde verschijnselen, als ik onder een rontgen-apparaat zou liggen, zou het groen-lichtgevend zijn, denk ik ;)
Dat sokkenproject is trouwens wel erg leuk! Lijkt me leuk om daar ook eens aan mee te doen, eerst maar eens leren sokken breien.... hihi.

 
At 07 juli, 2007 20:15, Blogger Alice said...

Veel beterschap gewenst.

En sinds wanneer heten die dingen 'zoenen'? Toen ik ruim twee jaar geleden uit NL vertrok, waren die bekend onder een iets andere naam. Discriminatie ding?
Wel een heel leuke traktatie geworden.

 
At 08 juli, 2007 09:10, Anonymous Anoniem said...

Och, vervelend dat je zo ziek was, en kont inderdaad slecht uit als het de laatste schoolweek is. Maar ja, wanneer kan een moeder eigenlijk wél ziek zijn?

De sok wordt mooi, en leuk die kadootjes.

 
At 08 juli, 2007 09:10, Anonymous Anoniem said...

O, ik bedoelde natuurlijk komt (en geen kont)

 
At 08 juli, 2007 10:12, Blogger Jenneke said...

Heel veel beterschap en geniet van de vakantie. Heb je lekker de tijd om aan je jaywalker te breien. Het ziet er al geweldig uit!

 
At 10 juli, 2007 22:06, Blogger MoniqueB. said...

Zo, he! Jammer dat de winkel al dicht is. Krijg spontaan zin in 'zoenen'.. hahahaa.

Dat worden mooie sokken, pas maar op, dat ze niet in je dromenvanger terecht komen. Omdat je droomt dat je ze al af hebt!

 
At 10 juli, 2007 22:07, Blogger MoniqueB. said...

en vergeten...
Gefeliciteerd met de verjaardag van je kinders.
En beterschap voor jou!

 
At 04 augustus, 2007 09:56, Anonymous Anoniem said...

je bent nog heerlijk aan het vakantie houden? gelijk heb je, al mis ik je haak en brei belevenissen wel. (alsof ik zoveel schrijf deze vakantie maar oke)
geniet ervan en tot de volgende keer.

 
At 04 augustus, 2007 09:56, Anonymous Anoniem said...

dat vorige berichtje was ik dus. groetjes marion.

 

Een reactie posten

<< Home