Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

woensdag, mei 2

Ik geef je een roosje mijn roosje


Volgens de beschrijving is het een hibiscus maar dat klinkt niet zo leuk.
Volgende week hebben mijn jongens juffendag. Dan vieren hun juffen hun verjaardag en aangezien ze beide 2 juffen hebben moest ik (nou ja ik moest natuurlijk niks, maar wilde ik) 4 dingen maken.
Het zijn gehaakte bloemenbrochjes, duurde eventjes voor ik het patroontje doorhad. Is toch heel anders een brei of haakpatroon lezen. Maar ze zijn goed gelukt vind ik zelf. Eentje is er iets minder (dat was de eerste) maar die gaat naar de juf die totaal niet kan handwerken (die ziet dat toch niet).
Die rose is voor dochterlief op haar nieuwe door mij gehaakte hesje. Achterpand is klaar en het voorpand met patroontje gaat ook lekker.
Het lijkt mij een beetje smalletjes, maar het klopt toch met het patroon en volgens mijn moeder een ervaren haakster gaat het passen.

Ik heb net mijn laptop laten vallen, ik stoten hem van de saleontafel...... gelukkig doet hij het nog, alleen de muis (met draad) wil niet meer. Nu had ik afgelopen kerst een leuke pietepeuterig draadloos muisje gekregen, dus ik dacht ik zet die erop en ik kan weer verder. Maar die draadloze doet het dus niet zomaar. Geen idee waarom niet. Hier moet manlief maar even naar kijken vanavond.
Zonder muis eraan is er niet met mijn laptop te werken vind ik, er zit zo een soort van ingebouwde muis in maar daar kan ik niet mee overweg.

Vanavond weer breicafe neem ik mijn haakwerk mee. Eens kijken of ik ook kan praten en haken tegelijkertijd.

De bloempjes in het kweekkastje beginnen op te komen. Van de week waren we in de tuin aan het werk. En ik was niet net op tijd om dochterlief tegen te houden, die was allle groene puntjes uit de bak aan het plukken in de veronderstelling dat het onkruid was. Nu zullen er wat bloempjes minder bloeien in de bak.

6 Comments:

At 02 mei, 2007 22:08, Anonymous Anoniem said...

Wat een snoezige bloemetjes, leuk idee om dat voor de juffen te maken.

En het roze bloemetje zal geweldig staan op het leuke vestje wat je aan het haken bent.

Sterkte met je laptop, gelukkig dat hij niet kapot gegaan is na die val!

Leuk hè die breiavonden. Ikzelf ben gisteren weer naar mijn handwerkclubje geweest, was heel gezellig.

 
At 03 mei, 2007 06:33, Blogger Tijm said...

Leuke bloemtjes.

En ik kan niet zonder de ingebouwde muis., Eerst even wennen maar daarna wil je niet anders.

 
At 03 mei, 2007 14:42, Blogger rt said...

Mooie bloemetjes
en het vestje gaat ook leuk worden!

 
At 04 mei, 2007 08:39, Anonymous Anoniem said...

wat leuk die bloemetjes, heb je dat patroontje van internet of is het eigen fantasie. je begrijpt het al, ik wil er ook een haken voor op mijn mobius sjaal in aanbouw. groetjes marion

 
At 04 mei, 2007 11:40, Blogger odette said...

@Marion; het patroontje van de gehaakte bloem komt uit een oud handwerkboek. Maar hier staan ook wat leuke bloempjes :
http://www.jessica-tromp.nl/haakpatroonbloemenhakendamesmodekledingmaken.htm

 
At 04 mei, 2007 13:30, Blogger MoniqueB. said...

Ik ben benieuwd, Odette, het komt vast allemaal in orde. Plantjes willen nou eenmaal groeien, of ze geplukt worden of niet. Hahahaha.
Ze krijgen nu alleen wat meer ruimte.
De gehaakte broches zijn echt heel erg mooi geworden. Echt wat anders dan de standaard chocoreep of appel voor de juf.
Balen van je laptop, maar gelukkig zit alles er nog in!
ps. Dakterras is best mogelijk hoor, ik las je reaktie bij Storm op Zolder... Wanneer je hulp nodig hebt, mail je me maar.
Gr. Monique.

 

Een reactie posten

<< Home