Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

woensdag, maart 28

een ongeluk zit in een klein hoekje

Ik had de gele acryl maar net op tijd af ik heb als een gek zitten knoddelen vanochtend. Gisteravond was het garen nog een beetje nattig/vochtig en vandaag hadden ze het al nodig op school. Maar goed de juffen en kinderen waren er bij mee en daar doe je het tenslotte voor. Hoewel geel helemaal niet mijn kleur is gaf het me wel een heel erg paasgevoel al dat geel.

Afgezien van het knoddelen niks wolligs gedaan vandaag want om 11 uur vanochtend werd ik gebeld door een collega van mijn man, dat manlief met zijn hand tussen een machine had gezeten en op weg was naar het ziekenhuis. Op mijn vraag of het erg was zei de collega 'het is best wel erg'. Dus ik had tijdens mijn rit naar het ziekenhuis al wilde visioenen van vingers die eraflagen (manlief werk in een houtzagerij, weliswaar niet zelf aan de machines maar toch). In het ziekenhuis gekomen bleek dat gelukkig alle vingers er nog aanzaten. Volgens mij was de opluchting op mijn gezicht af te lezen.
Het was geen zaag maar iets met rollen waar hij tussen had gezeten. Zijn hele hand is behoorlijk gehavend en zijn ringvinger het ergste, bovenste kootje gebroken, een doorgesneden pees en een zeer legubere wond tot op het bot. Om 3 uur s'middags lag hij in de OK om het geheel te laten herstellen door een plastisch chirurg. Er zit (oh griezel) een pen door zijn vinger. Ook mocht hij een nachtje blijven in het ziekenhuis. Morgenmiddag mag ik hem na 2 uur weer ophalen. .
Zo hadden zowel hij als ik een hele andere woensdag dan we verwacht hadden bij het opstaan vanochtend. Wat wel weer leuk is (voor mij dan) is dat hij nu gezellig een tijdje thuis is. Maar dat zal hij zelf vast anders zien ........

7 Comments:

At 28 maart, 2007 22:58, Blogger Unknown said...

He getver! Wat een vreselijk vervelend verhaal en wat een schrik! Gelukkig niet in zaagmachines, maar weer wel geplet. Heeeeel veel sterkte en vreselijk veel goede moed gewenst voor de komende tijd!

 
At 29 maart, 2007 06:24, Anonymous Anoniem said...

Wat een schrik voor jullie zeg!
Heel veel sterkte met het herstel.

Vr.gr.Tijm

 
At 29 maart, 2007 10:31, Anonymous Anoniem said...

Vreselijk!! Bij het lezen alleen al lopen de rillingen over mijn rug!
Heel veel sterkte!

 
At 29 maart, 2007 11:54, Anonymous Anoniem said...

he bah, dat klinkt heel griezelig. Ik snap de doemscenarios die door je hoofd gingen helemaal. Sterkte de komende tijd, dat het maar snel en vooral goed mag genezen.

 
At 30 maart, 2007 13:19, Anonymous Anoniem said...

Oh wat gruwelijk! Een vingerkootje breken kan nog een lange nasleep hebben. Bah. Gelukkig zaten ze er nog wel aan. Brei maar een lekker paar sokken voor hem!

 
At 01 april, 2007 08:55, Anonymous Anoniem said...

Ach wat een akelig bericht, gelukkig dat het 'meevalt' al klinkt dit allemaal bepaald niet prettig. Heel veel sterkte, ik hoop dat je man snel zal herstellen.

 
At 03 april, 2007 22:12, Anonymous Anoniem said...

Dat is schrikken. Succes ermee!

 

Een reactie posten

<< Home