Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

dinsdag, april 17

weer iets leuks

Terwijl ik dit berichtje tik realiseer ik me dat opeens blogger in het nederlands is. Da's handig. Mijn engels is best wel goed, maar ik ben toch iets beter in nederlands. Wat ik dus ook nooit heb gezien is dat er bovenin het balkje (naast het tekentje schuingedrukt) een tekentje staan om links in te voegen. Ik ging iedere keer naar help..... reuze omslachtig.

Ik had hier wel al eens eerder van gehoord, maar zag toevallig bij Yoarra een (denk ik) handig en simpel boekje erover. Kumihimo bedoel ik, Japans vlechtwerk. Niet te vinden in de plaatselijke boekhandel natuurlijk. Die zeperd van het vorige berichtje gebeurt me niet nog een keertje. Ik wil nu eerst het boekje zien voor ik het bestel.
Ik mocht bij Stumpel het boekje op zicht bestellen, nou dat leek me wel wat. Als het goed is hebben ze hem morgen. Ben benieuwd. Nu waren de kinderen en ik ook een wel enthousiast over dat scoebiedoe boekje van Yoarra, dus het zal wel leuk zijn.

Wat ik ook erg leuk vind is kaartweven dat doe je met behulp van deze kaartjes. Hier staat een beetje hoe het gaat. In de handwerken zonder grenzen heeft eens een hele cursus gestaan en die heeft iemand voor mij gekopieerd. Het is eigenlijk helemaal niet moeilijk, maar je moet er wel even voor gaan zitten. Het is niet iets voor even snel tussendoor.
Toen ik er mee bezig was om het te leren had ik het vreselijk in mijn nek en schouder. Dus ging het niet echt lekker. Nu het weer beter gaat met nek en schouder zou ik het eigenlijk weer op moeten pakken.

Wat zijn we toch snel verwend door het weer. Van het weekeinde en gisteren was het prachtig zomer weer, gelijk de winterjassen naar zolder en de laarzen in de kast.
Vandaag is het toch een stuk minder, niet heel koud maar toch frisjes zo met blote voeten. De jongens lieten zich niet kennen en gingen stoer met de zomerjas aan naar school. Maar dochterlief kwam terug en wilde graag haar winterjas aan.

Nu met dat mooie weer heb ik zo een zin in de zomervakantie, lekker erop uit met de tent. We willen dit jaar naar Denemarken gaan en dan natuurlijk ook een dagje naar Legoland. We hebben de camping al gereseveerd, nu maar hopen dat het dan mooi weer is. Ik ben gek op kamperen maar met regen vind ik er maar weinig aan. Ondanks dat wij een best wel grote tent hebben vind ik het met regen in de tent altijd zo armoedig.

3 Comments:

At 17 april, 2007 14:30, Anonymous Anoniem said...

Handig dat blogger nu in het Nederlands is, ik heb juist vanwege de taal 'web-log' gekozen. Het was allemaal nieuw voor mij en dan ook nog in het engels? Dat ging mij boven mijn pet.

Leuk al die creatieve dingen die je doet, ben benieuwd naar je boekje en naar het kaartweven.

En zomervakantie, ja, daar heb ik ook wel zin in. Het lijkt mij ook wel wat om naar Denemarken te gaan, helaas zit dat er dit jaar financieel niet in. Ik ben vroeger weleens in Denemarken geweest, dat was op doorreis naar de boot naar IJsland. Dat was prachtig, IJsland is zo'n mooi land en je kunt er prachtige wol kopen. Maar goed, dat was in mijn leven vóór de scheiding. (Maar je hoort mij niet klagen want ik ben nu véél gelukkiger, ondanks de financiële achteruitgang). Wie weet, in de toekomst...

 
At 20 april, 2007 13:19, Anonymous Anoniem said...

Ik dacht dat je voor kumihimo weer zo'n speciaal apparaat met een gewichtje nodig hebt. Als jij uitvindt hoe dit simpel en zelfgemaakt kan dan houd ik me aanbevolen. Manlief en oudste dochter zijn gek op armbandjes
Zie hier voor het apparaat dat ik bedoel:
http://www.despinners.nl/KUMIHIMO-miro.htm

 
At 20 april, 2007 17:36, Blogger Liza au Lait said...

Heej, ga ik je tegenkomen in Legoland? Wij gaan er ook naar toe deze zomer. Met je ANWBlidmaatschap -als je dat hebt ;-)- krijg je twee dagen entree voor de prijs van één!

 

Een reactie posten

<< Home