Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

donderdag, april 19

Ik heb geen tijd, ik ben aan het haken

Ik heb er helemaal kramp van in mijn rechterhand, hier heb ik met breien geen last van. Zal wel de naald te krampachtig vasthouden.
Er gaat nog best wel veel om iets nieuws te leren. Nu had ik wel al eens sloffen gehaakt en als eens iets simpels recht toe recht aan met een paar meerderingen.

Zie hier mijn eerste creatie:
Een soort sjaaltje/hoofddoekje voor dochterlief. Vooral het bloempje is vreselijk schattig.

Verleden jaar had ik van deze katoen een hempje voor dochterlief gebreid en daar wilde ik toen zo een klotje bij haken. Maar dat lukte me totaal niet. Had mijn moeder al gevraagd om er eentje te maken, maar het is er gewoon niet van gekomen.
Nu heb ik dus helemaal zelf iets gehaakt. Ben er wel trots op het ziet er heet 'echt' uit, niet klungelig of zo bedoel ik. Ik ga zeker nog vaker iets haken.
Voorheen sloeg ik alles wat haakwerk was over. Maar nu kijk ik er met andere ogen naar.

Ben natuurlijk niet de hele dag aan het haken, heb vanmiddag ook eventjes in de tuin gewerkt. Vanochtend heb ik wat plantjes en zaadjes gekocht en die vanmiddag in de tuin verwerkt.
Nu is het kweekkastje nog leeg maar over een tijdje staat hier een bont bloemenmengsel.

Ik heb hier ook wel worteltje, bietjes, radijsjes, zilveruitjes, tomaten plantjes en nog meer van dit soort dingen in gekweekt. Maar dat was nooit een succes, of het werd opgegeten door de slakken of het sloeg totaal niet aan. Of we hadden opeens een bak vol met zilveruitjes en kon ik geen worteltje meer terugvinden.
Nnu zaai ik er ieder voorjaar van die wilde bloemen in, staan de hele zomer heel erg leuk en fleurig.

Leuke margriet in een pot met een bijtje op een stokje.

Verder heb ik garaniums en spaanse margrieten in een pot gezet, een soort van grote goudsbloemen gezaaid en in een bloembak aan de schutting iets blauw met ik geloof lobelia's.
Het leek alsof ik aardig wat plantjes had gekocht, maar ik zie het amper terug in de tuin.

Ik heb totaal geen groene vingers, vind het heerlijk om in de tuin te zitten en te genieten van alle planten en bloempjes. Maar het tuinieren vind ik maar zozo. Het zal waarschijnlijk ook wel een beetje aan mij hebben gelegen dat de spullen in het kweekkasje het niet zo goed deden.

3 Comments:

At 20 april, 2007 07:01, Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk haakwerk is dat geworden. Mooi garen heb je gebruikt.

En je tuin wordt vast mooi. Gezellig toch al die bloemen!

 
At 20 april, 2007 09:02, Anonymous Anoniem said...

haha,ook het haken ontdekt
leuk he

 
At 29 april, 2007 21:53, Anonymous Anoniem said...

leuk joh, dat haakwerkje. Maar inderdaad krijg je eerder last van je handen (en polsen) van haken. De beweging is belastender op de een of andere manier.

 

Een reactie posten

<< Home