Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

dinsdag, maart 13

kikkeren

Ik ben al een eeuwigheid bezig met misty garden(sjaaltje uit scraf style).
Manlief heeft de camera mee dus heb ik het sjaaltje onder tussen de scanner gelegd.
Eerst had ik te wenig wol, uitgehaald en streepjes gemaakt van effen grijs erbij. Het sjaaltje is nog lang niet af en helemaal niet onaardig maar ik heb er geen zin meer in.
Ik wilde hem maken voor bij mijn zwarte leren jas, maar ik heb een andere jas gekocht deze winter een groene.... En toen bedacht ik om het sjaaltje weg te geven, maar de gene die ik in gedachte had bleek niet van grijs te houden (en had ook een groene jas).
Dus het sjaaltje maar uitgehaald. Het sjaaltje was met een dubbele draad gebreid en die ene draad was ook weer een dubbele (hier zat een heel dun draadje mohair bij). De sjaal is nu weer 2 bolletjes wol, bij elkaar 120 gram. Genoeg voor 1 paar sokken en van die grijze heb ik trouwens een kone van ruim 800 gram.

De sokken voor zoon2 zijn af. Het teentje met de kitchener steek was even een heel gedoe. Heb ondertussen wel 5 teentjes dichtgemaasd, maar ik heb denk ik nu door hoe het moet. In ieder gval sok 2 lijkt op sok 1 en ze zitten lekker volgens zoon. Hij heeft ze aan dus foto maken volgt.
Ben gisteravond gelijk aan zijn sloffen begonnen en eentje is er (bijna) klaar. Hij moet hem straks even passen en dan kan ik hem dichtmaken. En daarna een gelijkende 2de slof te maken. Ik heb precies opgeschreven wat ik heb gedaan, dus het kan niet misgaan.

3 Comments:

At 13 maart, 2007 18:34, Blogger Tijm said...

Zo blijf je wel lekker lang bezig. Maar dat is natuurlijk zo niet het doel.

 
At 13 maart, 2007 21:31, Anonymous Anoniem said...

Toch een beetje jammer want het sjaaltje ziet er wel veelbelovend uit.

Maar niets is zo vervelend als te moeten werken aan iets waar je helemaal geen zin meer in hebt, dus ik geef je groot gelijk dat je het hebt uitgehaald.

 
At 14 maart, 2007 10:57, Anonymous Anoniem said...

Breien gaat nu eenmaal gepaard met vaak uithalen.
Ik ben het met je eens dat de kleur van dit garen geschikt is voor een paar sokken.
En.... het is nu prachtig lenteweer en dan kan ik me voorstellen dat je helemaal geen zin meer hebt om een sjaal in deze kleur te breien.
Een sjaaltje in heldere frisse zomerkleuren misschien??(^_^)

 

Een reactie posten

<< Home