Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

maandag, maart 26

sokkenwolletjes

Ik had wel eens vaker in de webwinkel met deze mooie sokkenwolletjes gekeken en ook op e-Bay kan je vaak zulke wolletjes kopen, maar die losse draadjes leek mij toch helemaal niet lekker breien. Maar nu las ik laatst bij iemand dat het even wennen is maar dat wel goed gaat.

Ik ga nu proberen om zo een draadje zelf te fabriceren. Ik heb 2 konen met enkeldraads sokkenwol en normaal spin ik met mijn spinnenwiel 4 draadjes tot één draad gekabeld garen. Dit is best wel veel trapwerk want eerst moeten er 2 draadjes rechtsom getwist, dan nog eens 2 draadjes rechtsom getwist. En die 2-draads draadjes twijn ik dan linksom tot een 4-draads gekabeld garen. Om 100 gram garen te maken ben ik toch wel een uurtje of zo bezig, een draadje spinnen van ruwe wol is toch leuker.

Dat losse draadjes garen is volgens mij met een wolwinder getwist. Misschien gaat wel niet zo makkelijk als ik denk maar ik ga het gewoon proberen, het gaat vast makkelijker dan met het spinnenwiel.

1 Comments:

At 26 maart, 2007 20:18, Anonymous Anoniem said...

Wat bedoel je precies met 'losse draadjes'? Is het niet gewoon getwijnd sokkengaren?
Nou ja, in ieder geval succes met proberen. Ik ben benieuwd naar het resultaat

 

Een reactie posten

<< Home