Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

donderdag, maart 22

Sensationele sokken

Gisteren stond de postbode voor de deur met een pakje voor mij; het boek Sensational knitted socks. Meestal begin ik altijd zomaar iets te maken uit een boek (vaak ook een van de moeilijke patroontjes) zonder eerst de uitleg te lezen en moet dan ook steeds terug bladeren. Deze keer ben ik dus begonnen met 'how to use this book'. Daar stond lees eerst de blz 8 t/m 26 en dat heb ik keurig gedaan. Toen ben ik aan de class sock (les sokje) begonnen. En het ging in 1 x goed zonder iets te hoeven uithalen.
Ook heb ik sokkenaaldjes 2mm besteld. Ik had nooit kunnen denken dat ik dat ooit nog eens zou doen. Ik breide altijd het liefste op pen 3, maar voor sokken is dat toch wel een beetje te dik.
2,5 mm is een goede maat voor sokken vind ik, maar ik heb laatst konen met sokkenwol gekocht via e-bay. En 2,5 is iets te dik voor deze wol.

Het vestje voor dochterlief heb ik in de ijskast gezet. Aangezien het iets te groot uitviel is het ook volgende jaar te dragen. Ik heb nu 2 mouwen en 2 voorpanden af, ik moet dus nog een hele rug. Eer dat ik het af heb is de winter voorbij. En ik heb er eerlijk gezegd niet zo een zin meer in. Als ik er nu in september of zo mee begin kan ze het aan als het kouder wordt.

Ik heb ook van de week blue faced leicester gekocht om te spinnen. 2 lonten in totaal 1 ons. Een licht en en iets donkere kleur bruin. Zo lekker zacht....... Ik zie hier al helemaal een paar mooie sokken in. Iets met fair isle of zo.

Maar eerst moeten de lonten nog gesponnen worden tot een draadje. En ik heb nog steeds last van mijn heup. De injectie heeft helemaal niks geholpen. Nu heb ik een afspraak in het ziekenhuis bij een orthopedisch chirurg, maar die afspraak heb ik pas 2 mei..... jeetje wat lijkt dat een eind weg. Maar goed ik loop er al meer als 4 jaar mee dat maandje kan er ook nog wel bij.

En ik weet wie mijn verwenmaatje is bij de magische wolbolruil. Ik heb al een idee welke kleuren het gaan worden, ga zelf (sokken)wol verven; is altijd leuk. Ben ook wel erg benieuwd wie mij zal hebben en wat ik zal krijgen. Geven is leuk, maar krijgen is toch ook wel vreselijk leuk.

6 Comments:

At 22 maart, 2007 12:12, Blogger Judith said...

Gaaf boek hè? Inspirerend en leerzaam.

Ik zit met smacht te wachten tot de opvolger van dit boek uitkomt: More Sensational Knitted Socks. Nog even geduld ;o)

Doeg,
Judith

 
At 22 maart, 2007 15:51, Anonymous Anoniem said...

Dat boek staat ook nog steeds op mijn wensenlijstje. Ik denk dat ik mezelf binnenkort toch ook maar eens moet gaan verwennen. (heb tot 1 mei een coupon voor gratis verzending bij bol)

 
At 22 maart, 2007 19:08, Blogger Judith said...

Hoi Odette,

Vergat ik nog te zeggen. Op deze site vind je de 'fouten' in de patronen van SSK:
http://www.martingale-pub.com/Information/Corrections/B687_cor.htm

Handig om te weten voor je verder met het boek aan de slag gaat.

Doeg,
Judith

 
At 23 maart, 2007 01:05, Anonymous Anoniem said...

Ik wacht ook met smart op de 'more' versie. Ik neem trouwens wel meestal 10% minder steken dan worden aangeraden in het boek. Anders worden ze te wijd. Welk garen heb je op e-bay gekocht? (Nieuwsgierig, ik) Meestal brei ik m'n sokken op 2,5mm, maar ik ben nu met een paar bezig op 2mm en het bevalt best. 3mm is meestal te groot. De stof is heel dicht door kleine naalden te gebruiken. groetjes jen

 
At 23 maart, 2007 08:08, Blogger odette said...

@judith: ik wist dat al van Jenneke, evengoed bedankt. Ik ben al druk aan het knippen en plakken.
@ Jenneke:
http://www.garnexpert.de/index.php?cPath=47_82&page=2
Ik heb van die konen 4-draads sokken wol (50gram=250m) eerst voeld de wol best wel stug aan maar na het wassen wordt het lekker zacht. Hij verkoopt ook via e-bay.

 
At 24 maart, 2007 21:37, Anonymous Anoniem said...

Lijkt me een mooi boek, veel plezier ermee.
De lonten wol om te spinnen zien er mooi uit. Vervelend dat je nog zo'n pijn hebt. Ik hoop dat je daar gauw van verlost zal zijn

 

Een reactie posten

<< Home