Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

dinsdag, maart 6

Weer thuis en nog helemaal heel

We zijn weer thuis na een heerlijk weekje skieen in de Italiaanse dolomieten.
Toen we daar aankwamen was het een beetje aan het mieseren en ik werd er helemaal mismoedig van. Had ik daar bijna 1200 km voor gereden??? Maar de mevrouw van het appartement verzekerde me dat er sneeuw was voorspeld en dat er bovenop en berg genoeg sneeuw lag. En inderdaad boven op de piste lag meer dan genoeg sneeuw en het heeft zelfs een paar dagen ook overdag flink gesneeuwd. Hier rollenbollen mijn kinderen door een flink pak sneeuw. Het was van die mooie knisperende sneeuw, waar je niet nat van werd. Het was lekker zonnig en helemaal niet koud. Meestal heb ik ijskouden handen en voeten, maar dit jaar niet.
Kortom we hebben een heerlijk en actief weekje gehad, we zijn totaal niet uitgerust maar hebben wel het gevoel dat we er weer helemaal tegenaan kunnen.

Ik heb wel één hele sok gebreid. Da's meer dan verleden jaar, toen had ik ook breiwerk werk maar heb ik die tas niet eens opengedaan. Het is een sok voor zoon 2, die was erg enthousiast geworden na de verhalen van zijn broer over hoe lekker zijn door mama gebreide sokken wel niet zaten.
Ik heb een draad getwijnd van 4 draden enkeldraads sokkenwol. Deze heb ik met het spinnenwiel gekabeld getwijnd. Dat wil zeggen 2x 2 draden om elkaar rechtsom twinsten en dan die dubbele draden linksom twijnen. Zo onstaat er een mooi 4-draads garen. Deze heb ik samen met zoon 2 geverfd in de door hem uitgekozen kleurtjes (oranje, bruin, grijs en groen). De teen moet nog, morgen tijdens het breicafe gaat Jenneke mij de kitchener steek leren. In de theorie heb ik me al verdiept nu nog de praktijk onder de teen ..... ehhh knie krijgen.

Sok 2 schiet al aardig op ben bijna bij de hiel. Hierna ga ik sokken voor dochterlief maken maar deze krijgen een ajourpatroontje. Ik heb het gevoel dat ik na al die recht toe recht aan sokken daar wel aan toe ben. Ik denk dat ik ga voor het koffieboontje, dat ziet er zo leuk uit en is niet moeilijk.

Ook ben ik bezig met deze muts, maar aangzien het niet echt mutsenweer is ben ik bang dat die niet meer af komt deze winter.

1 Comments:

At 31 januari, 2009 23:31, Anonymous Anoniem said...

Hoi,

Misschien een vreemde vraag die hier niet thuis hoort, ik zag dat je op de Kohnstammschool hebt gezeten. Was dat toevallig tussen 72 en 78 en begon je achternaam met een G?
Groet,
Peter
peter@ncp.org

 

Een reactie posten

<< Home