Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

woensdag, maart 7

regen en acryl verven

Gisteren ben ik me daar toch een partij natgeregend. Ik heb geholpen met het project landschap bij mijn kinderen op school. Ik moest met een groepje kinderen door de wijk lopen en foto's maken van het landschap en de wijk. Ik had me bij alle drie mijn kinderen aangemeld als hulp, maar gelukkig hoefde ik bij dochterlief niet, anders was ik 3x natgeregend. Zie hier een zeer doorweek groepje kinderen die totaal geen oog handen voor hun omgeving maar alleen snel terug naar school wilde lopen. Er waren er zelf een paar helemaal nat tot op hun onderkleding. Het lijkt op de foto niet dat het hard regend maar we werden behoorlijk nat. Op een gegeven moment ging van mijn fotocamera de sluiter niet meer open. Ik heb het de hele dag verder koud gehad. In de middag moest ik dus nog een keertje lopen maar toen regende het gelukkig minder hard.

Van de week is er ook een handvaardigheidstream op school (dat is een ceatieve activiteit). Ieder jaar help ik ook daarmee en doe dan meestal iets met wol.
Aangezien het thema dit jaar landschappen is leek het mij wel leuk om met de kinderen een schilderijtje (een landschap) te gaan weven van wol.

Ik ben dus al de hele ochtend aan wolverven. Eigenlijk is het acryl want ik vond het een beetje prijzig worden om echte wol te gebruiken. De school betaald wel, maar toch.
Aangezien ik niet echt leuke kleurtje kon vinden (beetje natuur kleurtjes zocht ik) besloot ik om zelf te verven. Ik was er gewoon vanuit gegaan dat ik acryl kon verven maar dat viel nog tegen. Ik dacht het te doen met Dreamline - ik weet niet waarom maar dat leek me beter gaan dat bv colortex - maar dat ging dus helemaal niet. In de pan leek het mooi geverfd, maar je spoelde zo de kleur weg bij het uitspoelen.
Toen toch maar colortex geprobeerd en dat ging best redelijk. De kleuren worden niet heel fel, maar dat is misschien juist wel mooi.
Strakjes of morgenochtend de weefraampjes in elkaar timmeren en dat is het klaar. Altijd wel veel werk, maar het is erg leuk om te doen. De kinderen zijn altijd erg enthousiast en daar doe je het tenslotte voor.

Vanavond weer breicafe in Alkmaar, altijd wel gezellig. Kan ik de teen van de sok voor zoon 2 afmaken. Ik was ook al een heel eind met sok 2 maar het boordje leek smaller dan die van sok 1. Bleek ik minder steken opgezet te hebben. Dus maar uitgehaald, nu heb ik nog maar net 5cm boord.

Ook heb ik me weer aangemeld bij de magische bolwolruil was de laatste keer erg leuk. Nu weet ik wat de bedoeling is, dus dat maakt het wat makkelijker.

Ik vraag me af wanneer de nieuw handwerken zonder grenzen uitkomt. Het feb/mrt nummer van verleden jaar had ik mee genomen op skivakantie, dus ik had dit jaar het feb/mrt nummer ook zo rond de voorjaarsvakantie verwacht. Maar tot nu heb ik nog niks ontvangen. Het lijkt zo lang geleden dat ik laatste nummer in de bus kreeg.

2 Comments:

At 07 maart, 2007 21:18, Anonymous Anoniem said...

Wat een ellende he die nattigheid. Had dan niemand een paraplu of regenjas?
Dat je acryl kan verven is voor mij nieuw. Van Polyamide wist ik dat het kon. Maar het is de moeite waard om eens uit te proberen.
Veel succes met je weefactiviteit.

 
At 08 maart, 2007 10:57, Blogger - said...

Zul je de acryl niet wassen of nat laten worden?...dat is geen succes gebleken bij mijn proeven acryl te verven met willekeurig welke verf.

 

Een reactie posten

<< Home