Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

vrijdag, januari 5

texel

Weer thuis na een heerlijk (maar kort) weekje Texel. Helaas was het weer niet helemaal je van het. Het was erg regenachtig en er stond een pittig windje.
Maar ondanks het weer hebben we ons prima vermaakt. Naar de ecomare geweest, het bier museum en het maritiem museum. We zijn al vaker op Texel geweest maar waren nog nooit in het maritiem (jutters) museum geweest, zoon 2 was in het voorjaar met schoolkamp naar texel geweest en vond dat we dit jaar het juttersmuseum niet mochten overslaan. Eigenlijk waren we van plan om die ochtend naar het biermuseum te gaan maar besloten toch maar de jutters te gaan bekijken. Het bleek vreselijk leuk te zijn (wat zoon 2 al wist) echt een aanrader. Als afsluiter van de middag toch ook maar naar het biermuseum (voor manlief). Na zo een leuke en leerzame middag in het maritiemmuseum was het bier jammergenoeg een stuk minder leuk. Manlief vond het bier maar zozo smaken en het was er koud, zo koud.

Heel veel schaapjes gezien, maar geen wol gekocht. Het was niet echt weer om te winkelen. We waren ook maar 4 daagjes op Texel (eigenlijk maar 2 want vanochtend gingen we weer naar huis en dinsdagmiddag kwamen we pas aan) dus hebben we het winkelen deze keer maar overgeslagen. Wel een heel leuk schaapje gekocht, volgens mij is het gemaakt van een badmatje maar dat mag de pret niet drukken het is een schatje. En natuurlijk een fles jutter.

De eerste sok voor manlief is af en hij past. Vind ik iedere keer weer een opluchting. De tweede staat ook op de rondbreinaald dus dat schiet lekker op. Ik had heel optimistisch (of zal het pessimitisch zijn geweest) diverse breiwerkjes meegenomen. Helemaal geen tijd voor gehad.
Voor de kinderen hadden we een paar leuke films mee en aangezien ze alle drie dyslectisch zijn lezen ze de ondertiteling een beetje moeizaam dus lees ik meestal de ondertiteling aan ze voor. En ik kan best wel tegelijkertijd breien en tv/film kijken, maar voorlezen van de tv en dan breien lukt me niet helemaal. Een van de twee gaat dan de mist in.
En er was een sauna in het huisje en dat was toch wel erg lekker.


@ de appelflappen en oliebollen heb ik buiten in de tuin gebakken vandaar dat blauwbekken. Andere jaren bakte ik ze in de schuur, maar die stond nu een beetje erg vol met 6 fietsen, een (weliswaar leeg en opgevouwen) zwembad, een (ook leeg en opgevouwen) rubberboot en een schommelbank.

1 Comments:

At 09 januari, 2007 17:11, Anonymous Anoniem said...

Ondanks dat het weer niet helemaal mee zat, hebben jullie toch heerlijk kunnen genieten op Texel!
In de zomer gewoon overdoen, als je zekerheid hebt op mooi weer! Maar wanneer heb je dat in ons kikkerlandje.....?:-)

 

Een reactie posten

<< Home