Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

maandag, januari 1

Happy new year, happy new year....

Voor iedereen de allerbeste wensen voor het komende jaar met heel veel geluk en gezondheid.

Goh alweer een nieuw jaar, wat is het afgelopen jaar toch snel gegaan. Het lijkt wel alsof ieder jaar sneller voorbij gaat. Het leek mij dat er gisteren veel minder vuurwerk werd afgestoken dan andere jaren. Er ligt ook amper rommel op straat. Als ik dan lees dat er voor wel 70 miljoen vuurwerk is verkocht vraag ik toch waar al die mensen wonen.

Ik heb al weer een hoop plannen gemaakt voor het komende jaar. Zo heb ik me weer op de sokken gestort, wat zijn dat toch leuke werkjes om te maken.
Manlief klaagde over koude voeten en deed zijn (enige door mij) zelfgebreide sokken aan en vond dat het een stuk scheelde. Dus ik heb gelijk een nieuw paar op de pennen gezet. Brei met een korte rondbreinaald en heb sok 1 bijna af. Kreeg gelijk een bestelling voor sokken van zoon 1, dus die volgen na de tweede sok.
Ook het vestje voor dochterlief schiet op. Bijna twee voorpanden af, dus dan alleen nog het achterpand. Het is dat ik zo een spannend boek aan het lezen ben, anders zou het breien sneller gaan. Van de week heb ik zitten breien met het boek op schoot. Kon me er niet toe zetten om het boek weg te leggen, maar wilde ook met het voorpand van het vestje verder. Zoalng het recht toe recht aan is is er gen probleem, met een patroontje of minderingen kom ik in de knoei.
Alleen het omslaan van de bladzijde gaat zo lastig.

Maar ook wil ik zeker aan de calpotis gaan beginnen dit jaar. Ik heb witte wol gekocht en wil dit gaan verven in mooie verlopende kleurtjes. Ik denk dat de wol zeer geschikt is voor de vallende steken, mooie gladde maar toch zeer zachte wol.
Nu heb ik laatst ergens gelezen dat er iemand het patroon naar het nederlands had vertaald. Weet toch niet meer wie .... mijn engels is niet slecht dus ik kom er wel uit, maar een nederlandse vertaling zou toch wel handig zijn voor erbij. Toch maar na de kerstvakantie eens nazoeken bij wie ik dat gelezen had.

De oliebollen en appelflappen waren weer erg lekker dit jaar, dus heb ik niet voor niks de halve zondagmiddag staan blauwbekken in de tuin. Voor die flapjes zijn altijd veel werk maar véél lekkerder dan de gekochte.

4 Comments:

At 01 januari, 2007 22:59, Blogger Lieke said...

Jij ook een gelukkig nieuwjaar. Ik weet waar al dat vuurwerk is afgestoken. Bij ons in de straat. Er waren er wel een stuk of 3 die voor minstens 1000 euro de lucht in geschoten hebben (als het niet meer was). Echt erg mooi vuurwerk en ook heel veel. (en daar heb ik gratis van kunnen genieten ;))

 
At 01 januari, 2007 23:20, Anonymous Anoniem said...

Hoi Odette! jij ook de beste wensen. De Clapotis vertaling staat bij mij op het blog, dat is hier:
http://lies.typepad.com/Patterns/clapotisned.doc
Veel plezier ermee!
Lie(f)s

 
At 03 januari, 2007 00:23, Blogger Unknown said...

Heel veel goeds voor 2007! En een vraag: hoe kom jij met je oliebollen in de tuin?????? Het is toch geen barbeque? Ik snap het echt niet!

 
At 05 januari, 2007 19:52, Anonymous Anoniem said...

Jij ook alle goeds voor 2007! Gebrek aan creativiteit voor het nieuwe jaar zal je niet hebben!

Bij ons is veel meer vuurwerk afgestoken dan andere jaren. 'Zund' om hier geld aan uit te geven!!

 

Een reactie posten

<< Home