Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

donderdag, december 14

plannen

Als ik plannen maak komt daar meestal niks van terecht. Zo heb ik dus niet mijn vestje af. Ik had gehoop van het weekeinde hem af te krijgen. Ik heb 2 mouwen af en een 1/2 voorpand. Zondag avond had ik ook het achterpand af, maar halverwege het pand zat er een knoop in het draad en kwam er een hele lelijke samentrekking in het breiwerk. Ik heb dit geprobeerd te herstellen door terug te steken (ja dat kan ook op de breimachine) en weer verder te breien. Maar toen het pand af was zag je het nog. Helemaal niet mooi, aangezien het heel glad breiwerk is valt het enorm op. Dus het hele achterpand maar uitgehaald, achteraf bedacht ik me dat ik natuurlijk tot het boordje had kunnen uithalen en dat weer op de machine had kunnen zetten. Maar toen had ik het al uitgehaald.

Verder van de week helemaal geen tijd gehad om er iets aan te doen. En vandaag komt er ook niks van, dochterlief heeft een nare onsteking in haar mond. Van de zomer heeft ze dat al twee keer eerder gehad, ondere een melkkies kwam een nieuwe grotemensen kies door en die veroorzaakte een ontsteking. Beide keren is die melkkies getrokken, zo gauw die er uit was kon de viezigheid weg en trok de ontsteking weg.
Nu heeft ze het onder een melkhoektand, ze is er helemaal naar van en het doet hartstikke pijn. Straks hebben we een afspraak bij de tandarts, dus de rest van de dag zal ze op de bank hangen.
Zo iets schijnt wel vaker voor te komen, maar het is raar dat ze het al een paar keer heeft gehad. Ik hoop dat dit de laatste keer zal zijn, maar voorlopig is ze nog niet uitgewisseld er zitten nog flink wat melkkiezen en tanden.

Maar een voordeel mijn handbreiwerkje schiet lekker op en gistermiddag heb ik flink wat mohair gesponnen. Ik wil van dat mohair een sjaaltje maken voor mijn moeder en mijn idee was om het onder de boom te leggen voor kerst, dus ik moet opschieten.

----------------------

We komen net bij de tandarts vandaan en paniek en om niks. Dochterlief heeft welliswaar pijn in haar mond, maar er zit gelukkig geen ontsteking onder de tand. De melktand zit nog te vast om te wisselen en de nieuwe tand zit veels te ver naar buiten (dat wordt het derde kindje met een beugel in huize A.) dat geeft de bult en dat het zo zeer doet komt door een paar flinke aften die daar toevalig zitten. Dat ze zich niet lekker voelt heeft waarschijnlijk te maken met een virusjes waar half nederland last van schijnt te hebben en daardoor heeft ze weer die aften.
Opluchting alom en dochterlief huppelde bijna naar huis met de van de tandarts gekregen stuiterbal (ik ook opgelucht maar dan zonder stuiterbal).