Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

zaterdag, december 23

nog net op tijd

Hier het verlanglijstje voor de breister/wolliefhebster. Nu is mijn man altijd heel erg inventief wat betreft kadootjes voor mij dus ik 'hoef' hem de brief niet te laten lezen. En laat ik het ook maar niet doen, want ik roem hem altijd zo bij andere over zijn kado keuzes voor mij.

Nog net op tijd heb ik het rode/oranje sjaaltje voor mijn moeder klaar. Hij is voor onder de boom dus goed bekeken heb ik nog een dag. Maar eerlijk gezegd dacht ik niet dat ik het zou halen. Natuurlijk veels te laat begonnen. De wol (mohair met merino) lag er al een tijdje. Ook het patroon (zelfde als het groene sjaaltje van een tijdje terug) was al gekozen. Dus van de week begonnen eerst op te dunnen naalden dus het sjaaltje werd veels te stijf. Dikkere naalden genomen - natuurlijk niet het aantal steken veranderd, dus het sjaaltje werd te breed. Vrijdag ochtend had ik de juiste steek/naald verhouding te pakken. Na een hele dag stevig doorbreien kon ik vanochtend het sjaaltje afkanten en ben ik helemaal niet ontevreden over het eindresultaat. Als hij oma ook bevalt maak ik van de week nog een muts erbij. In tegenstelling tot mijzelf is mijn moeder een echt mutsenmens.



Ik had mezelf in mijn schoen met sinterklaas een pakketje om lucky stars te maken gegeven. Dat zijn sliertjes papier die je op een bepaalde manier (origami) moet vouwen en die lijken op een sterretje. Je geeft ze aan de gene die je geluk wenst. Mijn oudste zoon (de knutselaar) was zo enthousiast dat ik gisteren met hem nog 9 van die pakje heb gekocht (waren maar 29 cent bij de Action dus om het geld hoefde ik het niet te laten). Vanochtend heb ik met hem 150 van die kleine sterretjes gevouwen. Het werkt gewoon verslavend. Hij had een optreden met de circus school en wilde aan ieder kindje een sterretje geven voor goed geluk. Het optreden (vooral van mijn zoon natuurlijk) ging fantastisch. Het zijn er geen 150 meer want iedereen wilde er meer dan eentje hebben. Maar geen nood we hebben nog genoeg sliertjes om honderden sterretjes te maken.

9 Comments:

At 24 december, 2006 07:24, Blogger Tijm said...

De sjaal is prachtig geworden!! Op de grote foto erg mooi te bekijken.
Oma zal er erg blij mee zijn denk ik.

En die sterren vind ik helemaal leuk. Ik zal ze gan maken met mijn kleine nichtjes op eerste kerstdag!
Haal je dat hele mooie papier ook bij de Action??

 
At 24 december, 2006 09:33, Blogger odette said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

 
At 24 december, 2006 09:40, Blogger odette said...

Die gekleurde papiertjes zitten in het pakje van de action en die gouden zijn gemaakt van inpaklint.
Maar je kan heel makkelijk ook zelf mooie sliertjes knippen, van 1 cm breed en 25 cm lang. Wel stevig papier nemen, (goedkope) inpakpapier is te dun.

 
At 27 december, 2006 18:02, Blogger Judith said...

Hoi Odette,

Wat een leuke sterretjes! Nog nooit gezien Wel andere, die vouw je ook van smalle strookjes papier, maar die zijn veel strakker/scherper (moeilijk uitleggen zo zonder beeld ;o).

Ik ga nu heel brutaal doen en je vragen of je interesse hebt in een mini-swap? Ik zou dolgraag een knutselpakketje willen om deze sterretjes te vouwen, maar heb helaas geen Action in de buurt. Ik kan van alles bedenken om te ruilen, misschien heb jij specifieke wensen (als je überhaupt wilt swappen natuurlijk)?

Ik hoop van je te horen (lezen).

Groetjes,
Judith

 
At 27 december, 2006 23:40, Anonymous Anoniem said...

Dat zal een heerlijke warme sjaal zijn en die sterren zijn helemaal te gek!!

 
At 01 januari, 2007 11:01, Blogger Lieke said...

wat een leuke sterretjes en wat een mooie sjaal heb je gemaakt. echt heel erg leuk

 
At 05 januari, 2007 11:37, Blogger Unknown said...

Mooie sterretjes! Bedankt voor het idee!

 
At 02 mei, 2007 15:18, Anonymous Anoniem said...

Hoi wat mooi die sterretjes ik heb ook 5 pakjes maar het lukt me maar niet ik wou vragen of u mischien tip kom mailen of in woorden uitkan leggen hoe je er eentje moet vouwen

gr Diana (11 jaar)


p.s. mijn email is: diana.van.der.sanden@home.nl

 
At 02 mei, 2007 15:18, Anonymous Anoniem said...

Hoi wat mooi die sterretjes ik heb ook 5 pakjes maar het lukt me maar niet ik wou vragen of u mischien tip kom mailen of in woorden uitkan leggen hoe je er eentje moet vouwen

gr Diana (11 jaar)


p.s. mijn email is: diana.van.der.sanden@home.nl

 

Een reactie posten

<< Home