Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

zondag, januari 14

snel

Een tijdje terug werd ik gevraagd als coach voor het damtoernooi op de school van onze kinderen, aangezien ik echt geen steek kan dammen leek mij dat eerst niet zo een goed idee. Maar ik hoefde alleen maar mentale steun te geven werd mij verteld. Nou dat kan ik wel. En gisteren was het zo ver. Het was enorm leuk en zoon 2 was erg enthousiast. Hij kan leuk dammen dat wisten we maar dat hij het zo goed kon wisten we nog niet. De jonge man die zat te jureren aan zijn tafel nodigde hem uit om op de damvereniging te komen. Maar zoon twijfelt daar een beetje over, hij zit al op judo en net van de week heeft hij zich ingeschreven voor het volgende seizoen circusschool (want dat leek hem toch ook wel erg leuk). Dus ik denk dat het hierbij blijft. Volgende week is de damfinale en de groep staat op de tweede plaatst.

Wat ik gisteren ook ondekte is dat haken veel sneller gaat dan breien . Ik ben een paar sloffen aan het haken en ik ben al bijna klaar met de eerste slof. Ik denk dat ik beetje begin te begrijpen waarom er zoveel haaksters zijn.

2 Comments:

At 14 januari, 2007 14:24, Blogger Judith said...

Hoi Odette,

Onlangs haakte ik een paar jongleerballen voor zoonlief. Daar deed ik verrassend lang over, vond ik (het waren alleen maar vasten, noem je dat zo?). Een stevig haaksel dus, ook vanwege de vulling. Ik brei liever ;o)

Heb je een foto van de slof(fen)? Ik ben wel nieuwsgierig geworden.

Groeten,
Judith

 
At 15 januari, 2007 11:54, Blogger José said...

Kijk, bij dammen is het makkelijker dan bij voetbal: ik heb op een sportdag bij dekinderen op school - heeeel vroeger - eens gescheidsrechterd (op verzoek van een onderwijzer, onder protest van mij, dat niet hielp) maar ik weet geen bal van voetbal, dus die kinderen vroegen zich geregeld af waarom ik (niet) floot.

 

Een reactie posten

<< Home