Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

woensdag, januari 10

roodborstje tikt tegen het vensterglas aan

In de winter koop ik altijd vogelvoer en vetbollen en hang ik pindaslierten op voor de vogels die in mij tuin komen. Ik strooi het voer in een vogelhuisje en hang van alles op de boompjes, de vogeltjes komen er ieder jaar in grote getalen op af. Echt leuk om te zien.
Laatst had ik in plaats van vloeibaar frituurvet (in een fles) per abuis vast vet (in een pakje) gekocht. Was ook plantaardig en in de aanbieding dus ik was al weer trots op me zelf. Maar toen ik het in de pan deed en deze aanzetten sloeg de zwart walm ervanaf en stinken. Toen realiseerde ik me dat in onze vetpan alleen maar vloeibare vet mocht. Stom, stom....
En ik had nog wel flink ingeslagen. De meeste pakken kon ik nog terugbrengen naar de winkel, maar natuurlijk niet het pak dat ik in de pan had gedaan. Deze heb ik bewaard en met behulp van een zak vogelzaad heb ik er vetbollen van gemaakt.
Wat een kliederige klus was dat, dat vet blijft enorm plakken aan je handen en het hele aanrecht lag onder de vogelzaadjes. Gistermiddag zag ik ook nog dat je bij het kruitvat voor 99 eurocent 8 vetbolletjes koopt. Maar het is voor het goede doel (de vogeltjes) zal ik maar zeggen, nu maar hopen dat ze het ook lusten.

Hier het leuke badmat schaapje van texel, met op de achtergrond een enorm verregende tuin. Het weer is toch wel vreselijk van slag. Het lijkt gewoon wel herfst, het is ook helemaal niet koud. Ik heb nog maar amper mijn handschoenen aangehad en voor het goede is een sjaal ook veels te warm. Van mij mag het wel een flink stuk kouder worden, voelen we ons vast ook een stuk beter. Wij lopen hier in huis al weken te snotteren, het zet niet echt door maar over gaat het ook niet.
Ik hou wel van de winter, de herfst vind ik nooit zo prettig. Dat vochtige weer is niks voor mij.

Ik heb al tijden (echt al jaren) last van mij rechterheup. Nu heb ik wel vaker pijntjes ergens (spierreuma), maar dat is meestal van voorbijgaande aard. Maar die heup die blijft maar zeuren en met veel dingen heb ik er last van. Zo ook met spinnen. En ik zat me te bedenken of dat niet anders kon bijvoorbeeld de trapper aan de linkerkant en tada..... Manlief (en Betty van de Doornroosjes) kwamen op het lumineuze idee om gewoon de basisbalk om te draaien een paar gaatjes erbij te maken en de trapper zit links.
Nu ging het natuurlijk niet zo makkelijk als ik nu beschrijf, maar toch het klusje was snel geklaard door manlief. In de tijd dat ik stond te douchen draaide hij de trapper om. Het trapt een beetje onwennig zo met links maar daar moet ik vast gewoon aan wennen.

Aanstaande maandag heb ik een afspraak met de arts en krijg ik een injectie in mij heup. Op de echo van 2 weken terug was een spierletsel (door een onsteking) te zien en een licht slijtage. Dat geeft volgens hem de aanhoudende pijn. Ik heb 2 weken een onstekingsremmer geslikt maar dat heeft niks geholpen. Nu maar hopen dat de injectie wel helpt en de trapper dus eigenlijk voor niks is omgezet.

3 Comments:

At 10 januari, 2007 14:19, Anonymous Anoniem said...

Hoi Odette,

Er zijn ook spinnewielen met 2 pedalen, juist om overbelasting/klachten te voorkomen. Als niets anders helpt?

Mijn oom had vroeger een elektrisch spinnewiel. Ging als een trein, maar dan moet je wel het (na een tijdje storende) geluid op de koop toe nemen.

Groeten,
Judith

 
At 10 januari, 2007 23:22, Blogger Unknown said...

He wat vervelend! Maar goed: in de categorie wat kan er ook nog is er altijd nog de spintol. Geen heup voor nodig. Maar ja: dat kan weer leiden tot schouderklachten...

 
At 11 januari, 2007 14:38, Anonymous Anoniem said...

Dank je voor je reactie op mijn blog.
Leuk om jouw blog te lezen.
Spinnen zou ik ook nog eens graag willen leren. Ik kan een spinnenwiel van een vriendin in bruikleen krijgen maar tot nu toe is het er nog steeds niet van gekomen.
Ik hoop dat je, ondanks je lichamelijke problemen, toch snel weer kunt spinnen.
Goed werk hoor, die vetbollen voor de vogels.

Groetjes, Hannah

 

Een reactie posten

<< Home