Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

woensdag, april 8

druk druk druk

En als je me nou vraagt waarmee......De dagen die vliegen om.

Nu het wat mooier weer wordt heb ik weer zo een zin om te haken, maar ik moet (of wil) eerst een vestje voor mij zelf afmaken. Heb nog maar een paar toertjes gebreid en als ik voor de zomer af vilt hebben moet ik toch wel opschieten.
Patroontje van drops maar dan zonder of kleine mouwtjes want ik heb maar 400 gram.
Ben nog steeds uit voorraad aan werken. Had nog roze katoen liggen een stuk donkerder dan in het patroon gebruikt maar wel leuk.
Heb nog helemaal niks gekocht aan wol de afgelopen maanden, wel 2 rondbrienaalden, Eentje van 3,5 en eentje van 4,5 beide 80 cm.

OOk met dit vestje ben ik bezig, maar ik wilde het graag in 1 kleur maken. In voorraad had ik nog een leuk kleurtje groen, maar nu ik het achterpand af heb ziet het er naar uit dat ik niet genoeg garen heb. Ben nu een beetje aan het twijfelen wat ik zal gaan doen. Of het hele voorpand in een andere kleur of net als het patroon een half voorpand. Het is een beetje lastig inschatten omdat de voorpanden iets over elkaar heen vallen.

Ook heeft dochterlief al een bestelling geplaatst voor een gehaakt topje. Verlden jaar zomer heb ik er 2 gemaakt de de eerstgemaakte begint een beetje krapje te worden. Dus ik denk dat ik binnenkort er aan moet geloven en toch een paar bolletjes katoen zal gaan kopen voor haar. Waarschijnlijk catania dat vind ik zo lekker om mee te werken. Mooie heldere kleurtjes en het blijft ook zo mooi.

Vanmiddag maar eerst eens op schoenen jacht, gisterenmiddag voor de jongens heel snel geslaag voor beide een paar schoenen en een zomerjas. Voor dochterlief is het was moeilijker, ze heeft maat 37 maar heel smalle voeten (vooral haar enkels). Ze past haar zomerjas van verleden jaar nog, ze mocht wel een nieuwe maar wilde niet. Dat scheelt moeders weer in haar portemonnee...

2 Comments:

At 09 april, 2009 09:43, Blogger Marion B. said...

wat ben je druk bezig, wel leuk allemaal. tot woensdag, marion.
oja, gezellige paasdagen.

 
At 10 september, 2010 21:54, Anonymous Antje said...

Hoi Odette, Ik zie dat je sinds 2009 april niet meer blogt, klopt dat? Of zit ik grandioos mis?Wel jammer, ik kom voor het eerst op je blog maar je maakt erg mooie dingen!
groetjes Antje (uit Urk)

 

Een reactie posten

<< Home