Dagelijkse draadjes

Blogje over mijn dagelijkse bezigheden al dan niet wollig.

zaterdag, juni 2

ik had nog niks te doen

Ben geloof bang dat ik me ga vervelen. Ik heb me opgegeven voor de magic sokbolruil via de yahoo groep sokkenbreien (zie aan de rechterkan de link). Net zo iets als de magische wolbolruil (ook een yahoo groep - zie ook rechts de link) maar dan met een bol sokkengaren. Ook hier is het de bedoeling om wat leuke kadootjes (zelfgemaakt en gekocht) in een bol garen (sokkengaren deze keer) in te pakken en dan op te sturen naar iemand aan wie ik dmv lootjes trekken ben gekoppeld. Ik ontvang dan weer van iemand anders een bol sokkenwol met allerlei leuke dingetjes.

Ook heb ik me opgegeven voor de verassingssok bij de sokkenwok. De bedoeling is dat ik een paar sokken maak voor iemand en iemand anders maakt een paar sokken voor mij. Ik heb hier nog wel even de tijd voor 1 september moeten de sokken af zijn, daarna gaan ze op de bus. Ik heb al een mooi wolletje in gedacht nu nog een leuk patroontje zoeken.
De magicsokbol moet eind van deze maand bij mijn verwenmaatje arriveren. Het kadootje voor bij de bol heb ik al klaar. Vind het zelf wel leuk geworden, manlief vind het er maar raar uitzien. Nu maar hopen dat mijn verwenmaatje niet op mijn man lijkt.

Ondertussen probeer ik voor mij zelf een vestje te haken in de kleur druiven paars. Het garen dat ik gebruik (catania) is dunner als het garen opgegeven bij het patroon (safran van drops). Dus het maken van een proefje was noodzakelijk. Het eerste proefje maat M met naald 3,5 vond ik een beetje smalletjes worden, tweede proefje maat L met naald 3,5 was goed van maat maar ik vond het allemaal een beetje te stijf en stevig gehaakt. Naald 4,5 met maat M werd weer te groot.
Dus toen maar een naald 4 besteld en maatje M lijkt te passen en het geheel voelt lekker losjes en soepel.

5 Comments:

At 02 juni, 2007 22:34, Anonymous Anoniem said...

Mooi zo, jij komt je tijd wel door!! (^_^)

Nee zeggen tegen al die leuke dingen is ook erg lastig!!

 
At 03 juni, 2007 07:20, Blogger Tijm said...

leu vestje kan dat worden. Veel plezier met het maken!

 
At 03 juni, 2007 10:40, Anonymous Anoniem said...

Lastig hè, dat er zoveel leuke dingen zijn waar je aan mee kunt doen?!

Wat heb je een prachtige kleur gekozen voor het vestje, dat is één van mijn favoriete kleuren!

 
At 03 juni, 2007 23:21, Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk vestje zeg!!! Is haken nou moeilijk? Misschien is het ook wel wat voor mij. Leuk al die verrassingen...is toch heerlijk!!! Groetjes van Petra (Azucena)
Ik heb al een paar keer geprobeerd te reageren...kijken of het nu lukt!

 
At 04 juni, 2007 15:17, Anonymous Anoniem said...

Hoi Odette,

Wat is ie leuk geworden de poncho voor Mari Anne. Heb het patroon ook uitgedraaid liggen maar ben nog even aan het oefenen met haken op een gedraaide sjaal. Maar wie weet. Hij ziet er erg mooi uit.

Groetjes Annemarie

 

Een reactie posten

<< Home